... עדין. אלו היו שומעין רק תורה אחת שאני אומר עם
הנגון והרקוד שלה, היו כלם בטלים בביטול גמור. הינו כל העולם ... והמפלג מאד מאד. ואפשר להבינו כי מי שהוא יודע
נגון ורקוד הנה מי שמנגן מטבע
הנגון שנמשך נפש השומע אחר
הנגון ומתבטל בכלות הנפש אחר תנועות
הנגון כפי כל תנועה ותנועה של
הנגון כפי מה שיש כח לאותה התנועה לשבר ולעורר הנפש להמשיכה ... מי שיכול לרקד שיהיה הרקוד מכון ממש כפי תנועת
הנגון . כי יש תנועות בכל איבר ואיבר ששיך לתנועות
הנגון שאצל זאת התנועה צריכין לנענע בראשו או לכפל עצמו וכיוצא ... שצריכין לעשות תנועה בגופו וברגליו כפי תנועות
הנגון מכון ממש. ובפרט מי שמנגן
נגון עם דבורים, ושיר שמסדר שיר ודבורים עם תנועת
הנגון שהשיר והדבורים שיכים בכוון גדול
להנגון שמשקל השיר מכון ממש כפי נעימות
הנגון וגם הרקוד מכון ממש כפי נעימות
הנגון ומשקל השיר כי כלו אחד כשזוכין לשמע
נגון כזה עם שיר ודבורים ועם רקוד כזה שכלם שיכים זה לזה בכוון גדול ממש כי הדבורים דהינו השיר
והנגון והרקוד כלו אחד ממש כשזוכין לשמע זאת אזי מתבטלים ממש ... היטב כי אי אפשר לבאר זאת בכתב. ומי שהוא יודע
נגון ורקוד יוכל לשמע מעט בלבו עצם נעימות ענג והשתוקקות הנ"ל ... ממילא כנראה בחוש במשל הנ"ל שמי שסמוך יותר אל
הנגון והרקוד ומבין ביותר נעשין אצלו ממילא כל התנועות של
הנגון והרקוד מחמת גדל התענוג. כנראה בחוש שכשאדם שומע
נגון ורקודים מחמת התענוג שנמשך אחר
הנגון הוא עושה אחריו גם כן אותן התנועות והוא מנגן ומרקד גם כן קצת כי נעשה אצלו ממילא תנועות
הנגון והרקוד. כמו כן כשמקרב יותר אל הקדשה כל מה שסמוך יותר אל התורה
והנגון והרקוד נעשה גם כן אצלו התנועות של כל הנ"ל של הקדשה ... הלשון [אלו היו שומעין רק תורה אחת שאני אומר עם
הנגון והרקוד שלה היו כל העולם כלו מתבטלין בכלות הנפש] וחזר ... זוכר כלום ואיני יודע כלל משום ספר בעולם ואפילו
נגון איני יודע רק הכל כאשר לכל נשכח ונעלם ממני וזהו פלא ...