... מוהר"ן ח"א -
תורה יא - אני ה' הוא שמי אני ה' הוא שמי וכבודי לאחר לא ... עלאה ויחודא תתאה הינו: שמע ישראל וברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד וכל אחד מישראל צריך שיהיה נעשה זאת על ידו על ידי זה יכול לבוא לתבונות
התורה לעמקה כי מי שהוא במדרגה פחותה הוא עדין רחוק מתבונות
התורה רק על ידי אמצעות הדבור יכול לבוא לתבונות
התורה לעמקה הינו על ידי שהוא מדבר
בהתורה בדבורים כמו שכתוב: "כי חיים הם למוצאיהם" 'למוציאיהם ... זכרונם לברכה 'פתח פיך ויאירו דבריך' ובכל פעם ופעם, על ידי כל תשובה ותשובה הוא הולך ממדרגה למדרגה עד שיוצא ממדרגה פחותה ובא לתבונות
התורה לעמקה וזה ששאלו יוחני וממרא למשה 'תבן אתה מכניס לעפרים ? השיב להם: אמרי אנשי, למתא ירקא, ירקא שקל' 'תבן' זה בחינת תבונה כמו שכתוב: "תבונה תנצרך" שהם הבינו שמשה רוצה להכניס תבונות
התורה בישראל ועל כן שאלו כי בזמן שאין ישראל עושין רצונו של מקום הם משולים לעפר ואיך יוכל להביאם למדרגה גבוה, לתבונות
התורה ? וזה: 'תבן' לשון תבונות
התורה 'אתה מכניס לעפרים' זה בחינת עפר, הינו מדרגה פחותה ... כבודו לאין נגד כבוד השם יתברך הינו על ידי ענווה וקטנות כי עקר בחינת הדבור הוא מכבוד כמו שכתוב: "מי הוא זה מלך הכבוד" הינו מלכות פה כי
כשהתורה באה לתוך דבורים פגומים לפה פגום לא די שאין דבורי
התורה מאירים לו כי אם גם
התורה עצמה נתגשם ונתחשך שם מפיו כמו שכתוב: "לא ימוש ספר
התורה הזה מפיך" בחינת "וימש חשך" הינו שלא יתגשמו ויתחשכו ... בשלמות שהוא נבזה בעיניו נמאס על ידי זה יוכל לדבר דבורים המאירים בבחינת: "והארץ האירה מכבודו" והם מאירים לו לתשובה ויכול לבוא לתבונות
התורה לעמקה כנ"ל ג. וכבוד בשלמות אינו כי אם על ידי וא"ו ... בחינת פגם הברית שהוא בחינת תוספות כנ"ל ה. ושמירת הברית יש בו שני בחינות יש מי שזווגו בששת ימי החל ואף על פי כן הוא שומר את בריתו על פי
התורה שאינו יוצא מדיני
התורה ויש מי שהוא שומר הברית שזווגו משבת לשבת והוא בחינת ... ותכופים, שצריכים לצאת למינהו. פתח שר העולם ואמר: "יהי כבוד ה' לעולם". כי באמת גם הגדולים, שזווגן אינם תכופים רק משבת לשבת גם להם הזהירה
התורה על שמירת הברית שישמרו את עצמן כמו שכתוב: "ושמרו בני ... ושמרו וכו' כל שכן הקטנים שהם בחינת דשאין שזווגם תכופים גם בששת ימי החל מכל שכן שצריכים שמירה גדולה לשמר את בריתם שישמרו את עצמם על פי
התורה בבחינת למיניהם מיד כששמע שר העולם שהוא מט"ט ... של שבת וזווג של חל בחינת הלכה וקבלה רזין ורזין דרזין אזי הכבוד בשלמות כנ"ל ועל ידי הכבוד זוכה לדבור המאיר ועל ידי הדבור יכול לבוא לתבונות
התורה לעמקה כנ"ל וזה שאמר רבה בר בר חנה: זמנא חדא הוי ... וזיז שדי עמדי ראשו מגיע לרקיע. צפרתא זה בחינת הדבור שהוא אמצעי בין האדם שהוא נתהוה ממיין דוכרין ונוקבין ובין השמים שהוא בחינת תבונות
התורה כמובא על מצרע שצריך להביא שני צפרים. 'יבוא פטטיא ...