... על ידי רפואות כי אזי דיקא אחר הפדיון וההמתקה יש רשות
לרופא לרפאות כי הנה באמת איך יכול
הרופא לחגר מתניו לרפאות החולה על ידי רפואות וסמים הלא אינו יודע הסם, הצריך לרפואות אותו החולה כי יש סמים הרבה שהם מסגלים לרפואות החולאת אך בודאי החולה אינו יכול ... סם פלוני ועל ידי איש פלוני ביום פלוני' ואם כן איך יכול
הרופא להכניס עצמו לרפאות הלא אינו יודע הסם, שנגזר למעלה אבל אחר ההמתקה והפדיון אז יכול לרפאות כי מה שצריך שיתרפא דיקא על ידי סם פלוני ואיש פלוני הוא מחמת מדת הדין ... דהינו אחר המתקת הדין הראשון קדם שגוזרין דין אחר אזי יכול
הרופא לרפאות החולה על ידי סמים כי אזי אין דין, ואזי יוכל להתרפאות על ידי איזה סם שיהיה כי אין צריך דוקא סם פלוני וכו' מאחר שאין דין כנ"ל נמצא שאי אפשר
לרופא לרפאות כי אם על ידי פדיון שצריכין לעשות פדיון תחלה להמתיק הדין ואז דיקא יש רשות
לרופא לרפאות כנ"ל וזהו "ורפא ירפא" [עם שתי התבות] מספר פדיון נפש כי עקר הרפואה על ידי פדיון דוקא, על ידי שממתיקין הדין וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: 'מכאן שנתנה תורה רשות
לרופא לרפאות' מכאן דיקא הינו אחר הפדיון אז דיקא יש לו רשות
להרופא לרפאות כי קדם הפדיון אין רשות
להרופא לרפאות כי צריך להתרפאות על ידי סם פלוני וכו' כנ"ל רק אחר הפדיון וההמתקה אז יש לו רשות לרפאות כנ"ל גם החלוק שבין הנקדות של ורפא ירפא הוא כי ורפא בחולם, ירפא ...