... לשמו יתברך לבד כי הכבוד הוא שרש כל הנפשות כנ"ל ב. וצריך לראות, שיהיה פנים אל הכבוד כי על ידי תאוות אכילה, אזי
נפגם הכבוד, ואין לו פנים כי שלחנו של אדם היא בחינת כתר מלכות והוא בחינת כבוד, בבחינת: "מלך הכבוד" כי הכבוד הוא בחינת מלכות וכשפוגם באכילה אזי
נפגם הכבוד ואין לו פנים "והסתרתי פני והיה לאכל" שעל ידי תאוות אכילה, חס ושלום, הוא הסתרת פנים ... 'לפני ה'' דיקא, בחינת הארת פנים על ידי השלחן דהינו על ידי אכילה בקדשה כנ"ל. ג. וכשפוגם בתאוות אכילה ועל ידי זה
נפגם הכבוד ואין לו פנים כנ"ל על ידי זה מתגברין עזי פנים דהינו שנופל הכבוד, שהוא בחינת מלכות ... שנותנין כבוד לזקן ששכח תלמודו שעל ידי זה חוזר ונתגלה חכמתו כנ"ל, על ידי בחינת הרעמים כנ"ל נמצא שבזה בעצמו מתקן
הפגם שגרם על ידי שהתפלל בלי כונת הלב דהינו שגרם הסתלקות החכמה מן הזקנים כנ"ל כי עכשו על ידי ... שנותן להם, חוזר ונתגלה חכמתם כנ"ל ועל כן, אזי על ידי זה בעצמו, יוצאין מים קרים ומחיה את נפשו, שהיתה עיפה על ידי
פגם התפילה כנ"ל וזה בחינת: "ירעם אל בקולו נפלאות" הינו שקול הרעמים מתקנין את בחינת הנפלאות ... ועל ידי הרעמים נתתקנין, וחוזר ונתגלה חכמתם כנ"ל. ואזי, כשמחיין הנפש על ידי מים קרים הנ"ל, מחיין גם את העצמות כי
פגם הנפש הוא
פגם העצמות, כמו שכתוב: "כי נבהלו עצמי ונפשי נבהלה מאד" כי על ידי שאין מתפללין בכונת הלב שעל ידי זה הוא עיפות הנפש על ידי זה הוא
פגם העצמות כי צריך להתפלל להרגיש דבורי התפילה בכל עצמותיו: "כל עצמותי תאמרנה" ועל ידי המים ...