ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות כג
... וענה החכם ואמר לו תדע שאני מנעורי עוסק בתורה ועבודה ובמצוות ומעשים טובים ומן הסתם יש לי שכר בשביל זה חוץ חלק עולם הבא שיש לי בכלל ישראל זאת לכם במשכון באם חס ושלום, לא אשתדל ואתאמץ את עצמי להוציא אתכם יאבד הכל כאשר לכל ואין כונתי להתפאר לפניך רק כדי שתאמין לי ...
אשרי תמימי דרך - ליקוטי מוהר"ן ח"א - חלק 2
... שהגדיל ה' לעשות עמנו בעולם הזה [הינו עם העכו"ם] "הגדיל ה' לעשות עם אלה" כי הכל היה גדלתם של אלה [הינו של ישראל] כי היה לטובתם וגדלתם שזהו בחינת התחלפות החן בין העולם הזה לבין העולם הבא. וראה גם כאן breslev.eip.co.il/?key=249 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עב - לראות את עצמו עם הצדיק האמת על ידי שרואין את עצמו עם הצדיק על ידי זה מקבלין גדלה ועקר הגדלה היא שפלות ... העניין של ישראל, הוא שהם באחדות עם השי"ת, ושנשמות ישראל הם בחינת מחוייב המציאות כמובא. וכאשר מקשר את החוכמה למלכות, דהיינו מבין את השכל של הבורא בכל דבר, על ידי זה זוכה לבחינת העולם הבא והחן נתקן וכולי * בעניין של נשיאת חן, ראה גם כאן breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תקעו בחדש שופר בכסא ליום חגנו וזה בחינת נשיאות חן, בבחינת: "ותהי ...
חיי מוהר"ן - תלו - מעלת ההתבודדות
... שמואל אייזיק כנגד לבו ואמר לו: בשביל מעט דם כזה, הינו שבחלל הלב תאבד את העולם הזה והעולם הבא ותהיה רגיל להתאנח הרבה עד שתפטר אותו ותכניע הרע שבו ותזכה לבחינת ולבי חלל בקרבי. פעם אחת דבר רבנו זכרונו לברכה עם רבי יעקב יוסף מענין עבודת ה' כדרכו תמיד וספר לו משל למלך ...
חיי מוהר"ן - תצט - עבודת השם
... תזכה מה לעשות אף על פי כן קוה אל ה' אות תקט קדם ארץ ישראל אמר להרב דפה ברסלב אני אוהב אותך מאד על כן אני מברכך שתזכה בעולם הבא להבין השיחות חלין שלי ...
מהי תכלית הבריאה? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה?
... ללפני הבריאה, אז למה בכלל הוא ברא את הבריאה? הרי היה יותר הגיוני שהוא לא יברא את הבריאה ואז ממילא הכל כבר יהיה בשלמות של העולם הבא, שבו הבריאה כלולה בלפני הבריאה. לדעתי, אם הבורא ברא את הבריאה, ההגיון אומר שצריך להרחיק ולהפריד את הבריאה מלפני הבריאה, כי זה הרי רצונו של הבורא. אז מדוע בעצם אנחנו ... - למה הבורא ברא את העולם? forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=125 - מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא! forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=128 - להכלל באין סוף. מה זה אומר? ***** שנית, לכל שאלה יש תשובה, אך לא כל תשובה היא מילולית בהכרח. אז קבל כאן מספר כיווני מחשבה, שיובילו אותך לתשובה הלא מילולית. העניין הוא כדלקמן. תכלית הבריאה היא הבריאה. ז"א תכלית הבריאה היא לא העולם הבא אלא העולם הזה כפי מה שהוא בכל רגע ורגע. מצד האמת באמת, כרבר כרגע כל הבריאה כולה מקושרת לבחינת לפני הבריאה, מצד האמת באמת לפני הבריאה ואחרי הבריאה והעולם הבא זאת הכל בחינה אחת וישות אחת שקיימת תמיד ללא שום שינוי כלשהו, וממילא כל השאלות הנ"ל כולן בטלות מעיקרא. מצד האמת באמת אף אחד לא צריך לעשות שום דבר, לא צריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, ולא צריך "לתקן" את העולם, ולא צריך לעשות שום דבר בשום עניין, כי הכל כבר טוב, והעולם הבא זה כאן ממש. כמו כן, מצד האמת באמת התכלית היא העולם הזה שהוא נפרד מהבורא. כי אלמלא הוא עצמו היה התכלית, הרי שהוא עצמו לא היה קיים. אם הוא עצמו קיים, אז הוא עצמו ... שמצד האדם בלבד יש את השינויים. פירוש: מצד האדם עצמו יש את כל השינויים וההבדלים בין לפני לאחרי הבריאה ובין העולם הזה לבין העולם הבא. ובאמת מצד האמת באמת אף אחד לא צריך לעשות שום דבר בשום עניין. אלא שהאדם מחמת מעשיו הרעים ומחמת פגם דעתו שנפגמה בחטא אדם הראשון בעץ הדעת, מחמת החטא הזה האדם לא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. ומחמת זה הוא צריך לקשר את הבריאה ללפני הבריאה שזה העולם הבא. בפועל זה אומר שעיקר העבודה של האדם זה לראות את האמת שהכל כבר טוב ומושלם כפי מה שהוא תמיד. לקשר את הבריאה ללפני הבריאה, יש לזה היבטים רבים ושונים. לדוגמא, לכל דבר יש ... של חורבן העולם. בהמשך לכל הנ"ל, אז ראשית כנ"ל, מצד האמת אין שום שאלה, כי מצד האמת אין שום חילוק בין לפני לאחרי הבריאה ולעולם הבא. אך מצד השאלה, השאלה היא אכן נכונה. אם התכלית היתה שיהיה שלום בעולם, הרי שמראש הבורא לא היה בורא את העולם עם מחלוקת. אכן המחלוקת והחלל הפנוי והרע וכל השאר, כולם ...
חיי מוהר"ן - שמ - מעלת תורתו וספריו הקדושים
... מגדל עצם התענוג המפלא. וזהו התענוג הגדול מכל התענוגים ואין תענוג גדול מזה ומי שלא טעם זאת אינו יודע כלל מתענוג. אשרי עין ראתה זאת כי גם בעולם הבא אין הכל זוכין לשמע ולראות זאת רק מי שטרח בערב שבת וכו'. ואלו העומדים סביבו אין יכולין ויודעין מה לעשות רק יש להם כלות הנפש ... זה [הינו מחמת שנודע לי ענין הנ"ל] עתה ניחא לי החיים. כי אם כבר הייתי מסתלק מהעולם אפילו אם הייתי זוכה לידע זאת שם, היו חושבין לי זאת לעולם הבא אבל עכשו אדרבא וכו' וכונתו היתה שעכשו שזכה לזה בזה העולם אדרבא יגיע לי עוד בשביל זה עוד שכר המפלא בכפלי כפלים ...
צדיק ורע לו רשע וטוב לו - מידה כנגד מידה?
... אלא מה? שיש גם בחינה נוספת, שהיא מידה כנגד מידה, שממנה יש את ההשתלשלות של צדיק ורע לו רשע וטוב לו. היינו כי באמת השי"ת עושה אך ורק טוב תמיד בשלמות שאין שלמות אחריו. והגן עדן והעולם הבא וכולי, זה הכל קיים כבר כאן ברגע הזה ממש. אלא מה? שיש גם מידה ... שנמצאים גם בכל היסורים שיש בעולם. היינו כי כל מה שנדמה לאדם כרע, זה רק מצד מעשיו הרעים של האדם עצמו. כי השי"ת טוב תמיד. ומי שיש לו אמונה שלמה באמת, אדם כזה זוכה לכל השעשועים של העולם הבא בכל דבר ועניין, גם ביסורים וגם במה שנראה כרע. כי השי"ת עושה טוב ... אם הוא אומר שהוא לא מאמין. כי אין טוב ללא אמונה. והטוב כולו שורשו באמונה בלבד. וראה גם כיו"ב כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=125 - מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא! ******** תוספת: והנ"ל הוא הביאור של מ"ש רבי נחמן מברסלב, כי ... רשע וטוב לו. מידה כנגד מידה. הכיצד? וסוד העניין הוא, כי כאשר האדם נכלל בא"ס לגמרי, אז הוא חי חיים טובים באמת כאן בעולם הזה ממש. ואין אצלו שום חילוק בין גן עדן של אדם הראשון לבין העולם הבא של התכלית הסופית לבין העולם הזה שהוא אצל שאר העולם הגהנום. כמו ... על ידי מלאך וחלום על ידי שד, וגם על עניין זה שהצדיק משיג את התכלית בכל דבר ועוד עניינים שונים... ***** צדיק ורע לו רשע וטוב לו. צדיק וטוב לו רשע ורע לו. שכר ועונש. תורת הגמול. העולם הבא. גהנום. גן עדן. מידה כנגד מידה. אלוהים מדקדק כחוט השערה. כפי ... רע לו, בדיוק ממש כפי מעשיו. וכל התשלום כולו משולם במזומן ובזמן אמת ממש. ככל האדם יותר רואה את עצמו באחדות עם המציאות ומבין כי הכל זו ישות אחת, כך הוא צדיק יותר, וכך הוא מקבל את העולם הבא / גן העדן / התכלית הנצחית וכולי, במזומן ומיד. אך ככל שהאדם רחוק ... וגהנום הם אותו המקום ממש. גם גן העדן וגם הגהנום שניהם בסך הכל כינויים שונים לעולם הזה. גם עולם האמת ועולם השקר, הם בכלל אותו עולם ושניהם כינויים שונים לעולם הזה. וגם העולם הזה והעולם הבא, גם שניהם כינויים שונים לעולם הזה ממש. כאשר האדם מבין את האמת שהכל אחד והכל טוב, הרי שהוא מרגיש בגן עדן / עולם האמת / העולם הבא. אך כאשר האדם אינו יודע את האמת שהכל טוב, אז הוא מרגיש את עולם ...
סיפורי מעשיות - מעשה יג - מעשה משבעה קבצנים / מעשה בשבעת הקבצנים / מעשה בשבעה קבצנים
... הלב והמעין עין שם ותראה נפלאות איך בכל ענין מרמז דברים נפלאים ובגדלת נוראות מעשה זו אי אפשר לדבר כלל, כי היא עולה על כלם אשרי אשרי מי שיזכה אפילו בעולם הבא לידע בה קצת קצת ומי שיש לו מח בקדקדו, תסמר שערות בשרו ויבין קצת גדלת הבורא יתברך וגדלת הצדיקים האמתיים, ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לז - דִּרְשׁוּ יְיָ וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד
... 'דאנון רחיקין מאוריתא' "זאת התורה אדם" אדם מ"ם סתומה הוא בחינת תענית שהוא בחינת עולם הבא, דלית בה אכילה ושתיה דלת, הוא רמז לארבע יסודין שנשפלים על ידי התענית אלף, כמו שכתוב: "ואאלפך חכמה" וזה שכתוב בזוהר "נעשה אדם" על ידי התענית נתהוה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם
... ומכניס בהם דעתו על ידי זה נכנסים המקיפים שלו לפנים והמקיפים שלו הם בחינת אריכות ימים ושנים כי המקיפים שלו הם בחינת עולם הבא, שהוא יום שכלו ארך כי שם הוא למעלה מהזמן כי כל הזמן של כל העולם הזה כלו, מה שהיה ומה שיהיה הוא כלו אין ואפס נגד יום אחד, ואפילו נגד רגע אחת של עולם הבא שהוא יום שכלו ארך ושם אין שום זמן, כי הוא בחינת למעלה מהזמן ... הימים", "תקופות השנים" ואלו המקיפים שיש שם, הם בחינת סדר הזמנים שם והשגות מקיפים הללו זה עקר התענוג והשעשוע של עולם הבא אשרי מי שזוכה להשיגם וזה בחינת תכלית הידיעה כי תכלית הידיעה אשר לא נדע כי השגות אלו המקיפים, שהם בחינת שעשוע עולם הבא זה בחינת: "מה רב טובך אשר צפנת ליראיך" כי הם הם רב טוב ... היראה כנ"ל וזה: "ויהי מקץ שנתים ימים ופרעה חלם" וכו' שנתים ימים זה בחינת תקופות הימים, תקופות השנים הנ"ל שהם בחינת עולם הבא, שהוא יום שכלו ארך, שהוא למעלה מהזמן ששם סדר הזמנים הוא בחינת מקיפים כנ"ל שהם כל התענוגים והשעשועים של עולם הבא כנ"ל ופרעה זה בחינת יובל, כמובא בזוהר דכל נהורין אתפרעין ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 00:58:43 - wesi2