... מקץ - כי מרחמם ינהגם ולמעלה מן הכל הם המקיפים העליונים של חכם הדור שהוא הרבי שבדור ... והמקיפים שלו הם בחינת אריכות ימים ושנים כי המקיפים שלו הם בחינת
עולם הבא, שהוא יום שכלו ארך כי שם הוא למעלה מהזמן כי כל הזמן של כל
העולם הזה כלו, מה שהיה ומה שיהיה הוא כלו אין ואפס נגד יום אחד, ואפילו נגד רגע אחת של
עולם הבא שהוא יום שכלו ארך ושם אין שום זמן, כי הוא בחינת למעלה מהזמן ... והשגות מקיפים הללו זה עקר התענוג והשעשוע של
עולם הבא אשרי מי שזוכה להשיגם וזה בחינת תכלית הידיעה כי תכלית הידיעה אשר לא נדע כי השגות אלו המקיפים, שהם בחינת שעשוע
עולם הבא זה בחינת: "מה רב טובך אשר צפנת ליראיך" כי הם הם רב טוב הצפון וטמון וסתום מעין כל וזהו: "מה רב ... שזו בחינת "מה", שהיא מעל הכל וכולי, עיין שם. ובעניין זה שהצדיק צריך דייקא לצמצם את חוכמתו כדי לתת חיות
לעולם, כעי"ז מובא כאן breslev.eip.co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - ויהי מקץ - כי מרחמם ינהגם ... דהינו 'צדיקים ילכו בם' ומשמעות להפוך דהינו 'ופשעים יכשלו בם' אבל דע שהתנא היה צדיק גמור ותורתו זכה מבלי פסלת ומה שנראה בה משמעות ערמומיות זה, כי כל
העולם מקבלים פרנסתם משמאלה כמו שכתוב: "משמאלה עשר וכבוד" בשביל זה נפל התנא בשעת אמירת תורתו לאיזה שגיאה דקה כחוט השערה לבחינת שמאלה כדי שעי"ז יקבל שפע ופרנסה כדי שעל ידי זה בחינת שמאלה יקבל שפע ופרנסתו
לעולם ולהמשיך להם עשר וכבוד כמו שכתוב: "משמאלה עשר וכבוד" אבל מצד התנא אין נפתל ועקש * היבט נוסף לגבי 3 ... דהיינו שהוא רק ברמז. 3 - והתורה שהצדיק מגלה היא התורה שנתנה גם לכתוב. * עוד בחינה של 3 התורות הנ"ל. 1 - תורה שלא נתנה לדרוש, היינו מה שהיה לפני בריאת
העולם , היינו השגת מה של האין סוף. 2 - תורה שנתנה לדרוש ולא לכתוב, היינו סודות התורה דעתיקא סתימאה שיש בבריאה. בחינת תורה שבעל פה / שבנסתר... 3 - תורה שנתנה לכתוב, היינו
העולם הזה בחינת הבריאה. בחינת תורה שבנגלה. ...