ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
שיחות הר"ן - אות ריג - לענין המחלוקת שעליו
... עד שבא דוד ונשתטח לפניהם וכו' כי היה להם כח לדחותו חס ושלום, על ידי דבוריהם ואמר שזה שאמר דוד המלך, עליו השלום 'שרים רדפוני חנם' הינו שגדולים ושרים רדפוני, אני יודע שהוא בחנם שאינם פועלים כלל במחלקתם עלי והסימן, כי "ומדברך פחד לבי" שאני מפחד ...
חיי מוהר"ן - קפא - נסיעתו ללמברג
... מוהר"ן - קפא - נסיעתו ללמברג אות קפא היה לי גוף יפה שלא היה תובע ודוחק עצמו כלל . עכשו אני צריך לשמר את העת של האכילה וכו' ... דעת הדאקטורים כי ראה שאין בהם ממש כאשר הודו לו בעצמן בפה מלא. והאריך לספר בזה והזהיר מאד לבלי לעסק בדאקטורים ורפואות כלל כמבאר במקום אחר אות קפד בהיותו בלמברג מסר הספר ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לד - וַיִּחַדְּ יִתְרוֹ עַל כָּל הַטּוֹבָה
... הדברים ביחד רק מכל אחד בפני עצמו בזה אחר זה גם יש אחד, שאין לו שום שמחה כלל לא מן האכילה ושתיה ולא משאר דברים ואדרבא, יש לו קנאה וצער שמקנא על השדוך, על שזה נשתדך בזה אבל שלמות וגדלות השמחה ... שמחתו מכל הטובות ביחד ואז השמחה גדולה מאד ומאירה באור גדול מאד כי על ידי הכלליות שנכלל שמחה בחברתה נגדל ביותר אור השמחות וכן כל מה שנכללין יותר רבוי השמחות זה בזה נגדל ונתוסף אור השמחה ביותר ויותר כי נגדל ונתוסף האור מאד, על ידי התנוצצות שמתנוצץ משמחה לחברתה וכל מה שיש יותר שמחות שנכללין ביחד נתוסף ביותר ויותר אור ההתנוצצות ועל כן כשנכלל השמחה של כל הטובות ביחד אזי אור השמחה גדול מאד על ידי רבוי ההתנוצצות מזה לזה ומזה לזה כנ"ל וזהו: "ויחד יתרו על כל ... כל הטובה" כי היה מסתכל למעלה על כל הטובה הינו על השרש ששם הכל אחד ושם נכללין כל השמחות יחד ועל כן היה שמח על כל הטובות ביחד כנ"ל ...
ארץ ישראל - איזה טעם יש לה?
... הוא כ"כ גדול, שבו גם אין תשובות לשאלות האלו, אך בו השאלות האלו אינן קיימות כלל. היינו כי בשכל הנקנה השאלות עצמן אינן קיימות. אך גם אין שם ... אנושי רגיל אין תשובות לשאלות האלו. ובשכל הנקנה השאלות האלו הן לא שאלות כלל. כך שבכל מקרה אין תשובות לשאלות האלו. וזה כל העניין של ארץ ...
ראש השנה / התבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל?
... הוא דבקות בהשי"ת דהיינו להכלל בא"ס בשלמות. התבודדות = בדידות = לבד = קדוש / פרוש / נבדל = אחד. כפי שרבי נחמן מברסלב ביאר מספר פעמים, התפילה היא בחינת לפני הבריאה בייחס לתורה שהיא ... עליונה וגדולה מן הכל, הפרוש הוא שלהכלל בהשי"ת זה עליון וגדול מן הכל כמובן, כי בחינת לפני הבריאה גדולה ועליונה מן הכל כמובן. אלא מאי? שההשתלשלות של זה לעולם המעשה הגשמי, היא שיחה בינו לבין ... לאחוז בשורש הנשמות, על ידי שהאדם נכלל בבחינת מקומו של עולם, ואז הוא יכול לעשות ראש השנה. כי כאשר האדם נכלל בא"ס, הוא נותן חיות לעולם כמו שראש השנה נותן חיות לכל השנה. וגם, כאשר האדם ורק כאשר האדם נכלל בבחינת מקומו של עולם, רק אז הוא באמת יכול לעשות ראש השנה. כי רק הוא יכול לשפוט את כל העולם לכף זכות, כפי שהתבאר בתורה הנ"ל. וכשרבי נחמן מברסלב אמר להיות ... הראש וההתחלה של העולם, דהיינו להכלל בא"ס שזו בחינת לפני הבריאה שהיא הראש של כל הבריאה. וכל העניין של רבי נחמן מברסלב הוא רק להכלל בא"ס. וכדי לזכות להיות אצל רבי נחמן מברסלב בראש השנה, על האדם להשלים את דעתו, ועל ידי זה לזכות להכלל בא"ס כמבואר. ועל ידי זה גם הוא זוכה להיות בשורש הנשמות כמו רבי נחמן מברסלב, ואז הוא ורק הוא באמת נמצא בשלמות אצל רבי נחמן מברסלב בראש השנה. כי הוא נמצא ...
שיחות הר"ן - אות לב
... הר"ן - אות לב צריך לחזק את עצמו באמונה ולבלי לכנס בחקירות כלל ולבלי לעין כלל בספרים של מחקרים רק להאמין בהשם יתברך באמונה לבד בלי שום חקירות כלל ואף על פי שנדמה לנו שההמון עם הם רחוקים מחקירות ואינם מחקרים כלל אף על פי כן באמת כלם הם מערבים בחקירות כי כל אחד ואחד יש לו חקירות ואפילו קטנים באים על מחשבתם חקירות ובלבולים אבל באמת צריך כל אחד ואחד לזהר מאד להרחיק החקירות מלבו ולהשליכם מלבו לגמרי לבלי להיות חס ושלום, שום חקרן כלל רק להאמין בה' ובצדיקים אמתיים באמונה לבד בלי שום חקירות כלל כי כבר זכינו לקבל תורתנו הקדושה על ידי משה רבנו עליו השלום וכבר היה לנו צדיקים רבים גדולים ונוראים בכל דור ודור וראוי לנו לסמך עליהם בלי שום ... בלי חקירות וחכמות אזי זוכה לבוא לבחינת רצון שהוא למעלה אפילו מחכמה דהינו שיזכה שיהיה לו רצון מפלג חזק מאד אליו יתברך בהשתוקקות נמרץ מאד עד שלא ידע מה לעשות כלל מגדל ההשתוקקות. ויצעק וכו' אך יש חקרן שהוא בתוך לב בני אדם דהינו הבעל דבר שהוא מכניס חקירות בלב האדם וצריכין להכניעו ולגרשו לגרש מלבו כל ... כשבא עליו איזה צרה אין לו למי לפנות ואין לו במה להחיות את עצמו ולנחם את עצמו והמשכיל יבין דברים אלו מאליו ויבין דבר מתוך דבר כי אי אפשר לבאר הכל בכתב והכלל שעקר הוא האמונה בלי שום חקירות כלל ובזה יהיה חזק לעולם בעולם הזה ובעולם הבא ולעולם לא ימט אשרי לו גם זאת צריך לדעת שיש נשמות כשרות שנולדו בכשרות וגם לא קלקלו מעשיהם שאין באים עליהם כלל מחשבות כאלו ואפילו כשמדברים בפניהם מענינים אלו לא אכפת להם כלל ואינו מבלבל דעתם כלל וזה דומה כמו שמדברים מתאוה הידוע בפני סריס שבודאי אינו מבלבל דעתו כלל כן אלו האנשים כשרים הנ"ל אינם שומעים כלל ואינו נכנס באזניהם כלל עניני חקירות ובלבולים הנ"ל ובאמת הקשיות והחקירות של ההמון עם הם שטותים גדולים ואינם קשיות כלל ויש בני אדם שהולכים עם איזה קשיא זמן רב ובאמת הקשיא שלו הוא תרוץ רק מחמת שאין לו דעת נדמה לו לקשיא כמו למשל ששואלין את התינוק שנשבר הזכוכית של ... ואם כן יפרח הצפור דרך החלל הזה של זכוכית השני ?! וכששואלין את התינוק כך דהינו שכוללין לו התרוץ עם הקשיא ביחד אזי נדמה לו לקשיא גדולה, ואינו יודע מה להשיב כלל כי נדמה לו לקשיא גדולה ובאמת הכל שטות כי אדרבא, הקשיא שיפרח הצפור הוא תרוץ על קשיא הראשונה של שטות כי באמת אין לוקחין בשביל זה הזכוכית השני ...
חיי מוהר"ן - צא - סיפורים חדשים
... ושאלתי אותו מה זאת. והשיב איך עשיתם כזאת היתכן שתעשו דבר כזה. ואני לא ידעתי כלל על מה הם מתלוצצים עלי ובקשתי את האיש הנ"ל שילך ויקבץ איזה אנשים מאנשי שלומנו והלך מאתי ולא ראיתיו עוד. וישבתי בעצמי מה לעשות וישבתי עצמי להפליג עצמי לאיזה מדינה אחרת ובאתי לשם ... מה אתם נושאים והשיב: ספר. אמרתי לו תנו לי הספר ונתן לי ולקחתי אותו ולא ידעתי כלל איך להניח את הספר ופתחתי את הספר ולא ידעתי בו כלל והיה דומה בפני כלשון אחר וככתב אחר כי לא ידעתי בו כלל כלל לא והיו לי יסורים גדולים מזה. והייתי מתירא גם מהאנשים האלו הנ"ל שהיו עמי שכשיתודע להם זאת אולי גם הם יפרדו ממני. ושוב קרא אותי הזקן הנ"ל לדבר עמי והלכתי עמו והתחיל ...
סיפורי מעשיות - מעשה יג - מעשה משבעה קבצנים / מעשה בשבעת הקבצנים / מעשה בשבעה קבצנים
... כמוני ואתם סבורים שאני עור? אין אני עור כלל רק שכל זמן העולם כלו, אינו עולה אצלי כהרף עין [ועל כן הוא נדמה כעור, כי אין לו שום הסתכלות כלל על העולם מאחר שכל זמן העולם אינו עולה אצלו כהרף עין ועל כן אין שיך אצלו הסתכלות וראיה בזה העולם כלל] ואני זקן מאד, ועדין אני יניק [צעיר מאוד] לגמרי ולא התחלתי עדין לחיות כלל ואף על פי כן אני זקן מאד ולא אני בעצמי אומר זאת רק שיש לי הסכמה על זה מהנשר הגדול ואספר לכם מעשה: ... ועדין אתה יניק מאד" ועדין לא התחלת לחיות כלל ואף על פי כן אתה זקן מאד וגם אני כך, כי אני זקן ועדין אני יניק וכו' נמצא, שיש לי הסכמה מאותו הנשר ... לדרשה ואתם סוברים שאני חרש? אין אני חרש כלל! רק שכל העולם כלו אינו עולה אצלי לכלום, שאשמע החסרון שלהם כי כל הקולות כלם הם מן חסרונות כי כל אחד ... ואתם סבורים שאני כבד פה? אין אני כבד פה כלל רק שהדבורים של העולם, שאינם שבחים להשם יתברך אין בהם שלימות [ועל כן הוא נראה ככבד פה כי הוא ככבד ... שאין בהם שלימות] אבל באמת אין אני כבד פה כלל אדרבא אני מליץ ודברן נפלא מאד ואני יכול לדבר חידות ושירים נפלאים עד שאין נמצא שום נברא בעולם שלא ... האבן יוצא מעין וכל דבר יש לו לב וגם העולם בכללו יש לו לב וזה הלב של העולם הוא קומה שלמה עם פנים וידים ורגלים וכו' אבל הצפרן של הרגל, של אותו הלב ... המעין אין לו זמן כי זה המעין אינו בתוך הזמן כלל אך עקר הזמן של המעין הוא רק מה שהלב נותן לו במתנה יום אחד וכשמגיע היום להיות נגמר ונפסק ואזי ... ואתם סוברים שיש לי צואר עקם? אין צוארי עקם כלל אדרבא, יש לי צואר שוה מאד, צואר יפה מאד רק שיש הבלי עולם ואני איני רוצה להוציא שום הבל ורוח ... גם כן לילל כנ"ל כשתגיעו לשם לא תוכלו לסבל כלל וביום [אי אפשר לבוא לשם כי ביום] אי אפשר לסבל השמחה שיש שם כי ביום מתקבצים שם צפרים אצל כל אחד ... במקום שאני מוציא הקול, לא יהיה נשמע הקול כלל רק ברחוק יהיה נשמע שם הקול ועל כן אני יכול להשליך את הקול של הצפורה שיגיע סמוך למקום הצפור וכן ... שמעו ממנו [הינו מן זה שצוארו עקם] שום קול כלל [רק שזה שצוארו עקם היה משליך קולות כאלו ועל כן שמעו אלו הקולות וממילא ראו שהוא יכול לעשות כל ... כמוני ואין אני בעל חטוטרות [הינו גיבן] כלל רק אדרבא יש לי כתפים כאלו שהם בחינת "מעט מחזיק את המרבה" ויש לי הסכמה על זה כי פעם אחת היה שיחה ... הוא גדול מכלכם אבל אני למעלה למעלה מכלכם בכלל כי זה שהתפאר שהוא מוליך את הסגי נהור הגדול כונתו שהוא מוליך את גלגל הירח, שהוא בחינת סגי נהור כי אין לה אור מעצמה כלל, ולית לה מגרמה כלום והוא [הינו זה שהתפאר בזה] מוליך את הירח אף על פי שהוא קטן, וגלגל הירח גדול מאד ... מעט מחזיק את המרבה שיש לי הוא למעלה מכלם בכלל והא ראיה כי פעם אחת היו כת אחת שהיו חוקרים. באשר שכל חיה יש לה צל מיחד, שבזה הצל דיקא היא רוצה ... והסתכלו וראו, והנה אין האילן עומד במקום כלל כי אין לאילן מקום כלל ומאחר שאין לו מקום, איך אפשר לבוא אליו? ואני [הינו זה הבעל החטוטרות] הייתי גם כן שם עמהם ואמרתי ... להביא אתכם אל האילן כי זה האילן אין לו מקום כלל כי הוא למעלה מהמקום לגמרי ובחינת מעט מחזיק את המרבה הוא עדין במקום כי על כל פנים יש לו מקום מעט רק ... בחינת סוף המקום לגמרי, שמשם ולמעלה אין מקום כלל על כן אני יכול לשא את כלכם אל האילן שהוא למעלה מהמקום לגמרי [כי זה בעל החטוטרות הוא כמו בחינת ממצע ... סוף המקום ממש שמשם והלאה אין נמצא תבת מקום כלל כי משם ולמעלה היא בחינת למעלה מן המקום לגמרי ועל כן הוא יכול לשא אותם מתוך המקום, לבחינת למעלה מן ... סבורים שאני בעל מום בידי] אין אני בעל מום כלל על ידי רק באמת יש לי כח בידי רק שאין אני משתמש עם הכח שבידי בזה העולם כי אני צריך את הכח לענין אחר ... אתה יכול לרפאות את הבת מלכה כי אין אתה יכול כלל לבוא למקומה כי אין אתה יכול לכנס כי אם בחומה אחת [במקום שהיא יושבת שם] ועל כן אינך יכול לבוא ... נפלאים ובגדלת נוראות מעשה זו אי אפשר לדבר כלל, כי היא עולה על כלם אשרי אשרי מי שיזכה אפילו בעולם הבא לידע בה קצת קצת ומי שיש לו מח בקדקדו, תסמר ...
חיי מוהר"ן - כא - שיחות השיכים להתורות
... היה צריך לומר עוד הפעם תורה כמו זו שאמר. ואחר כך אמר אני דומה עכשו כמו מי שפוסקין עליו להכותו בארבע רוחות העיר ולא הבינו דבריו כלל. כעת נזכרתי שמרמז קצת בהתורה הנ"ל. כי מבאר שם שצריכין לחתך המלכות שהיא בחינת דל"ת מארבע מלכיות דסטרא אחרא, בחינת חתכו לארבעה. ואפשר רמז קצת בדבריו ... עד שממש יצא מגדר אנושי רצה באמת לרוץ ולצעק כנ"ל. ומיד חטף אותו אדוננו מורנו ורבנו זכר צדיק לברכה בבגדו ואמר לו: עמד ! כי לא תפעל כלל .
צדיק מעל או כמו מלאכי השרת?
... כי יש 3 סוגי שכל. 1 - שכל אנושי נמוך. 2 - שכל של מלאך. 3 - שכל שהוא בחינת מה, שאין תפיסה והשגה כלל . וההשגה שלו היא רק ברצוא ושוב. ובלשון רבי נחמן מברסלב : 'עתידין צדיקים שיהיה מחצתן לפנים ממלאכי השרת' 'מחצה' זה בחינת ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה נוצר ב 0.7188 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 17:22:56 - wesi2