ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
חיי מוהר"ן - תקכ - עבודת השם
... הקץ שהם אומרים. וכבר מבאר בזוהר הקדוש שמקלל מאד כל המחשבי קצין כי אין בן דוד בא אלא בהסח הדעת. והנה עכשו אומרים העולם שיבוא משיח בשנת ת"ר לפ"ק ונדמה להם שיש רמזים בזוהר הקדוש על זה. ובאמת אז ... שיבוא באותו הזמן אז דיקא לא יבוא בשום אפן באותו הזמן. רק בוא יבוא לא יאחר במהרה בימינו בהסח הדעת לגמרי הינו שלא יחשבו כלל על אותו הקץ שיבוא ופתאום יבוא במהרה בימינו אמן אות תקכח פעם אחת דברו ...
חקירות ופילוסופיה. מדוע להתרחק מהן?
... לא לעיין שם עם אמונה? אלא שבאמת האמונה של כל מי שלא תיקן את חטא אדם הראשון שהוא פגם הדעת, האמונה הזאת היא לא באמת אמונה, אלא שהיא רק שכל כנ"ל. ומאחר שבחלל הפנוי אין שום שכל, ממילא האדם ...
איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק?
... עצמו התכוון בדבריו? תודה תשובה: קיימת מילת קסם אחת שבאפשרותה אפשר לזכות להבין את הליקוטי מוהרן לעומקו, עד לשורש הדעת של רבי נחמן מברסלב שממנו נלקחו התורות שלו. המילה היא "למה? ". היינו על האדם כל הזמן לשאול שאלה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ
... משמרות הם מפסידין בנין ירושלים הינו שלמות היראה התלויה בלב כנ"ל ה. ולתקן שלש מדות אלו הוא על ידי הדעת שצריכין להמשיך הדעת אל הלב בבחינת: "וידעת היום והשבות אל לבבך" שצריך להמשיך הדעת אל הלב ועל ידי זה נתתקן שלש מדות הנ"ל כי הדעת הוא בחינת תלת מחין תלת חללי דגלגלתא והם בחינת שלש רגלים כי כל רגל הוא בחינת התחדשות המחין שנמשך ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רה - תִּקּוּן לְמִקְרֵה לַיְלָה
... שהיא מיללת ביללה תמיד והלל הפך יללה, כי אותיות הללי הם הפך ילל"ה והשאר לא פרש גם הטפה באה מהדעת שהוא בחינת חסד וגבורה כידוע כי גם הטפה היא בחינת חסד וגבורה כנ"ל וידוע שהדעת הוא בחינת חמשה חסדים וחמש גבורות על כן צריך לומר עשרה קפיטל וזה בחינת:לדוד משכיל אשרי נשוי פשע ראשי ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לא - אִית לָן בֵּירָא בְּדַבְרָא
... שאמר שמואל נהירין לי שבילין דרקיע כשבילין דנהרדעי הינו כשבילין דנהורי דעה בחינות צדקה רחמי ועקר הרחמים על ידי הדעת ב. ומה שחסר מהברכות הלא היה צריך להיות שבעה ברכות ושתים עשרה ברכות ולפי הגמרא, מהנותן והמפיס אין כאן ... 'בא דוד והעמידן על אחד עשר, בא ישעיה והעמידן על שש, בא חבקוק והעמידן על אמונה' להורות שאין שלמות להדעת שהוא התורה ואין שלמות לגלגלים אלא על ידי אמונה גם שמה שמצינו גבי גלגלים שעקר הליכתם ממערב למזרח וגלגל ...
מהי מלחמת גוג ומגוג? ומה יקרה כשיבוא המשיח?
... שאנשים יהיו יותר חכמים, כך החיים שלהם יהיו טובים יותר. כי כל החסרונות שיש לאדם הם רק מחמת חסרון הדעת. אבל, כדי לחיות טוב באמת, לשם כך לא מספיק שיש לאדם יותר שכל, אלא לשם כך צריך שהשכל של ... הידיעה, שכל שלם, שבו כולם ידעו שאין שום רע בעולם כלל, רק הכל טוב והכל אחד תמיד. ועל ידי הדעת הזאת, על ידי זה יכללו בהשי"ת ויחייו חיים נצחיים. וכל עניין תחיית המתים, הוא עניין התגלות הדעת הנ"ל, שבו הדעת שיש לאדם תצא מכוח אל הפועל, ועל ידי זה תהיה תחיית המתים ויחייו לנצח. ואת כל זה יעשה המשיח ...
איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?
... בוודאי יודע זאת), הרי שהאדם הזה עדיין לא מקורב לצדיק. כי הצדיק זוכה לדעת של השי"ת. ואם האדם רחוק מהדעת של השי"ת אפילו בדבר אחד, כגון שהאדם אינו יודע כיצד השי"ת צמצם את עצמו וברא את החלל הפנוי וכיו"ב, ... ואין כאן ממוצע! אלא או שהאדם הוא הצדיק עצמו, או שלא. וכיו"ב, גם להכלל בהשי"ת זה רק על ידי הדעת והשכל בלבד forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=128 **** ועכשיו נשאלת השאלה, איך באמת אפשר לזרוק את השכל לגמרי ובשלמות? כי באמת מצד האמת, ...
מה השכל הכי גדול שאפשר לדבר ממנו?
... אזי ייטיב מטובו לאחרים כנ"ל **** והנה לעתיד הכל ידעו את השם אפילו עכו"ם כנ"ל "ומלאה הארץ דעה" אך הדעת שיהיה להם אז אפשר לנו לידע ולדבר ממנו אך הדעת שיהיה לנו אז זה אי אפשר כעת אפילו לדבר ממנו כי עכשו זה הדעת בבחינות מקיפים כנ"ל ... אבל לעתיד יברכו על הכל 'הטוב והמטיב' כי לעתיד שיתגלה הדעת ידעו שאין שום רע בעולם כלל רק כלו טוב וכלו אחד **** היינו כי בשכל של זעיר אנפין, בשכל ...
שיחות הר"ן - אות פג
... להזיק לו כלל והדבר נראה שרק בסוף כשהאדם נסתלק ושוכב על הארץ ורגליו אל הדלת אז יהיה לו ישוב הדעת באמת ויסתכל על עצמו ויראה האמת שכל היראות והפחדים שהיה מתירא מאיזה בני אדם שעמדו כנגדו היה הכל שטות ... יודע כלל שום דבר כי באו עליו פתאם מאחוריו ואף על פי כן הוא מתפחד תכף ומיד קדם שהתחיל הדעת לידע מענין הפחד ומאחר שעדין לא התחיל דבר הפחד לכנס בהדעת כלל אם כן איך שיך להתפחד ? אך באמת עקר הפחד של האדם הוא שיש דבר אצל האדם שמאותו ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 03_10_2025 השעה 09:54:24 - wesi2