... את הטעם הינו הנפש והריח הינו הרוח והמראה הינו הנשמה והתינוק אמר שזוכר לאו כלום, כי הוא למעלה מן הכל וזוכר אפילו מה שהוא קדם מנפש רוח נשמה, שהוא
בחינת "אין" ואמר להם: חזרו אל הספינות שלכם שהם הגופים שלכם שנשברו, שיחזרו ויבנו עתה ... להם: בתחלה ברכתי אתכם שתהיו כמוני, ועתה אני נותן לכם במתנה לדרשה שתהיו כמוני ואין אני בעל חטוטרות [הינו גיבן] כלל רק אדרבא יש לי כתפים כאלו שהם
בחינת "מעט מחזיק את המרבה" ויש לי הסכמה על זה כי פעם אחת היה שיחה וספור שהיו אנשים ... מתפאר שיש לו בחינה זו של מעט מחזיק את המרבה ומאחד מהם היו מחיכים ושוחקים ממנו והשאר שהתפארו בבחינה זו, של מעט מחזיק את המרבה, נתקבלו דבריהם אבל
בחינת מעט מחזיק את המרבה שיש לי, הוא גדול מכלם כי אחד מהנ"ל התפאר שהמח שלו הוא
בחינת מעט מחזיק את המרבה כי הוא נושא במח שלו אלפים ורבבות אנשים עם כל ההצטרכות שלהם, ... שלו מאכילה ושתיה שלו וטנף שם עד שעל ידו נתרבה הזבל והטנוף שם על אותו ההר נמצא שזה האיש הוא מעט מחזיק את המרבה כי על ידו נתרבה הזבל כל כך [כן הוא
בחינת מעט מחזיק את המרבה של האיש הנ"ל שהתפאר במחו שמחזיק כמה אנשים כנ"ל] ואחד התפאר שיש לו
בחינת מעט מחזיק את המרבה כי יש [לו] חתיכת מדינה, שהיא מוציאה פרות הרבה ואחר כך כשמחשבין את הפרות שהוציאה המדינה רואין שהמדינה אינה מחזקת מקום כל כך כמו הפרות כי אין בה מקום כל כך להחזיק כל כך פרות נמצא שהיא
בחינת מעט מחזיק את המרבה והוטבו דבריו כי באמת, בודאי הוא
בחינת מעט מחזיק את המרבה ואחד אמר שיש [לו] פרדס נפלא מאד, שיש שם פרות וכו' ונוסעים לשם ... כמה בני אדם ושררות לטיל שם ובאמת אין בהפרדס מקום כל כך שיחזיק כל כך אנשים ועל כן הוא מעט מחזיק את המרבה והוטבו דבריו גם כן ואחד אמר שהדבור שלו הוא
בחינת מעט מחזיק את המרבה כי הוא בעל סוד [שקורין מזכיר] אצל מלך גדול ובאין אצלו כמה וכמה ... ויהיה כלול בהם כל השבחים והבקשות שלהם וכל דבריהם כלם, בתוך איזה דבורים מעטים שלי נמצא שהדבור שלי הוא מעט מחזיק את המרבה ואחד אמר שהשתיקה שלו היא
בחינת מעט מחזיק את המרבה כי יש עליו מקטרגים הרבה ובעלי לשון הרע שמלשינים עליו הרבה מאד ... הרבה הוא בשתיקתו מתרץ הכל על ידי מה שהוא שותק לבד [כי הוא עושה רק איזה שתיקה והוא תרוץ על הכל] נמצא, ששתיקתו הוא מעט מחזיק את המרבה ואחד אמר שהוא
בחינת מעט מחזיק את המרבה כי יש עני אחד והוא סגי נהור [עיוור] והוא [הינו העני] גדול מאד ... הוא מעט מחזיק את המרבה כי הוא קטן ומחזיק את הסגי נהור הגדול כנ"ל ואני [הינו זה הבעל החטוטרות שמספר כל זה] הייתי גם כן שם ואמרתי האמת הוא, שיש לכם
בחינת מעט מחזיק את המרבה ואני יודע כל מה שכונתם בדבריכם [הינו שהוא יודע כונת כל הנ"ל שהתפארו
בבחינת מעט מחזיק את המרבה שלהם] וזה האחרון שהתפאר שהוא מוליך את הסגי נהור הגדול הוא גדול מכלכם אבל אני למעלה למעלה מכלכם בכלל כי זה שהתפאר שהוא מוליך את הסגי נהור הגדול כונתו שהוא מוליך את גלגל הירח, שהוא
בחינת סגי נהור כי אין לה אור מעצמה כלל, ולית לה מגרמה כלום והוא [הינו זה שהתפאר בזה] מוליך את הירח אף על פי שהוא קטן, וגלגל הירח גדול מאד והוא קיום כל העולם כי העולם צריך את הירח נמצא שהוא
בחינת מעט מחזיק את המרבה באמת אבל
בחינת מעט מחזיק את המרבה שיש לי הוא למעלה מכלם בכלל והא ראיה כי פעם אחת היו כת אחת שהיו ... ואני [הינו זה הבעל החטוטרות] הייתי גם כן שם עמהם ואמרתי להם. אני יכול להביא אתכם אל האילן כי זה האילן אין לו מקום כלל כי הוא למעלה מהמקום לגמרי
ובחינת מעט מחזיק את המרבה הוא עדין במקום כי על כל פנים יש לו מקום מעט רק שהוא מעט מחזיק את המרבה אבל עדין יש לו מקום מעט על כל פנים
ובחינת מעט מחזיק את המרבה שיש לי, [הינו לבעל החטוטרות] היא
בחינת סוף המקום לגמרי, שמשם ולמעלה אין מקום כלל על כן אני יכול לשא את כלכם אל האילן שהוא למעלה מהמקום לגמרי [כי זה בעל החטוטרות הוא כמו
בחינת ממצע בין המקום ובין למעלה מן המקום לגמרי כי יש לו בחינה עליונה של
בחינת מעט מחזיק את המרבה, שהיא
בחינת סוף המקום ממש שמשם והלאה אין נמצא תבת מקום כלל כי משם ולמעלה היא
בחינת למעלה מן המקום לגמרי ועל כן הוא יכול לשא אותם מתוך המקום,
לבחינת למעלה מן המקום והבן] ולקחתי אותם, ונשאתי אותם לשם אל האילן הנ"ל נמצא שיש לי הסכמה מהנ"ל, שיש לי בחינה עליונה של מעט מחזיק את המרבה [בשביל זה היה נדמה כבעל חטוטרות כי הוא נושא עליו הרבה, כי הוא
בחינת מועט מחזיק את המרבה כנ"ל] ועתה אני נותן לכם זאת במתנה שתהיו כמוני ונעשה שם שמחה ... לגמרה בזאת המעשה, אין שום תבה שלא יהיה בה כונה ומי שבקי בספרים יוכל להבין קצת רמזים והנה, ענין החצים הנ"ל, שיש לו כח בהידים להחזיר החצים כנ"ל, זה
בחינת: "ותאחז במשפט ידי" וכמו שפרש רש"י "בשר ודם זורק חץ ואינו יכול להחזירה, והקדוש ברוך הוא זורק חץ ומחזירה"
ובחינת הצדקה הנ"ל, שהיא כנגד החומות של מים שהם גלי הים, זה
בחינת: "וצדקתך כגלי הים" והרוח הנ"ל שיכול לאחז בידיו, זה
בחינת : "מי אסף רוח בחפניו" [שזה
בחינת נגינה כמבאר במקום אחר] ועשרה מיני נגינה, ועשרה מיני דפיקין זה מבאר כבר כל זה ...