... כח אלא לפי הנקדות והנקדות הן האהבה והכסופין בבחינות: "נקדות
הכסף" והכסופין הן הנפש בבחינות: "נכספה וגם כלתה נפשי" ולפי הכסופין כן הנקדות אם כוסף לרע עושה הנקדות רעים ואזי נצטרפים האותיות ונזדוגים לעשות ... של אותיות התורה לפעל איזהו פעלה אינו אלא על ידי נקדות
הכסף אין להם שום תנועה אלא על ידי נקדות, שנעשה על ידי הכסופין וזהו: "אם הרב דומה למלאך ה' צבאות" כנ"ל אזי בודאי חסד ואהבה מתגלה והשתוקקות נתגלה, ... והכסופין של איש ישראל אחר השם יתברך כל אחד לפי מדרגתו שהוא
נכסף ומשתוקק ומתגעגע להגיע אל מדרגה למעלה ממנה על ידי הכסופין אלו נעשה נפש כמו שכתוב: "נכספה וגם כלתה נפשי" הינו מה שאני
נכסף וכלה אחר השם יתברך מזה בעצמו נעשה נפשי וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה "וינפש" 'כיון ששבת וי אבדה נפש' הינו שבתחלת השבת שצריך לקבל נפש יתרה ... מתגעגעין אחר הנפש מזה בעצמו נתהוה הנפש היתרה וזה בחינת: "נקדות
הכסף" הינו שעל ידי הכסופין נעשין הנקדות שהם בחינת נפש הינו שעל ידי מה שהוא
נכסף ומשתוקק לדבר אם לטוב או לרע, חס ושלום אזי לפי הכסופין נעשו נקדות ונצטירין האותיות שבתוך הדבר שהוא
נכסף כי כל דבר יש לו אותיות אך שהאותיות בעצמן הם כגלם ואין להם שום ציור בלי נקדות ולפי הכסופין וההשתוקקות של האדם כך נצטירין האותיות על ידי הנקדות שהם בחינת נפש שמקבלין על ידי הכסופין הינו אם הוא
נכסף לדבר טוב נעשה מהכסופין נפש קדושה ונעשים נקדות, בחינת "נקדות
הכסף" ואזי נצטירו האותיות שהיו כגלם ונעשים כלי לקבל טוב וכן להפך, חס ושלום אם
נכסף לרע, חס ושלום נעשים מהכסופין נפשות שהם בחינת נקדות ונצטירו האותיות ונעשים כלי לקבל רע, חס ושלום כי "מפי עליון לא תצא הרעות והטוב" רק כל אחד ... כדי שתצא הנפש מכח אל הפעל צריך לדבר בפה הכסופין והשתוקקות שהוא
נכסף ומשתוקק כמו שכתוב: "נפשי יצאה בדברו" שעל ידי הדבור יוצאת הנפש מכח אל הפעל כי על ידי ההשתוקקות נתהוה הנפש בכח ועל ידי הדבור שהוא מדבר בפיו ... שני כחות 'זכה נעשה לו סם חיים' וכו' כי כל אחד לפי מה שהוא
נכסף כך הוא מציר ומפרש אותיות התורה כי בהתורה כלול אחיזת טוב ורע "וצדיקים ילכו בם ופשעים יכשלו בם" הינו כל אחד לפי הכסופין שלו שמהם נעשים נפשות ... ונצטרפו האותיות כנ"ל וזה שכתוב:" תורי זהב נעשה לך עם נקדות
הכסף" כי זהב הוא בחינות זווג כמו שכתוב: "מצפון זהב יאתה" . וזהו: "תורי זהב נעשה לך" שאותיות התורה נזדוגין ונצטרפין על ידי נקדות
הכסף כי זווגן והצטרפותן של האותיות היא על ידי הנקדות שנעשים מהכסופין וההשתוקקות שעל ידם נתהוין הנפשות שהם בחינות נקדות כי על ידי הכסופין נעשה זווג כי על ידי מה שהוא
נכסף אל הדבר נעשה נפש ועל ידי מה שהוא
נכסף לדבר חוזר הדבר וכוסף אליו ומזה נתהוה גם כן נפש והנפשות מזדוגין ואחר כך באים לבחינות עבור ולדה וזהו ענין הכתוב בזוהר הקדוש 'תאבותה דנוקבא עבד נפש נוקבא ותאבותה דדכר עבד נפש דכר' כי מה שהוא
נכסף הוא בחינות תאבותה דנוקבא והוא עבד נפש נוקבא ומה שהדבר חוזר
ונכסף אליו הוא בחינות תאבותה דדכר ועבד נפש דכר ואחר כך באים לבחינות עבור ולדה כמו שכתוב בזוהר שם. וזה בחינות גלגולי הנפשות כי הדבור שמשם יוצאים ...