ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
שיחות הר"ן - אות קיז
... כשרצה לברח מהעפוש רחמנא לצלן וכו' וראה תחתיו הים כנרת וכמעט כמעט שיפל כמבאר במקום אחר בספור הנסיעה שלו לארץ ישראל אז גם כן צעק בלבו להשם יתברך כראוי והיה רגיל לספר זאת ורצה להכניס בלבנו שכך צריך כל אחד ...
חיי מוהר"ן - תקפא - עבודת השם
... מברדיטשוב זכרונו לברכה ליאס, ואיך שאסף שם ממון הרבה אמר רבנו זכרונו לברכה נגון טוב מזה ובפרט נגון של ארץ ישראל בודאי טוב מזה. אם היו לוקחין בעל תאוות ממון שעליו דרשו רבותינו זכרונם לברכה: 'ובכל מאדך יש לך אדם שממונו חביב עליו מגופו' אף על פי כן אם היו מראין לפניו נגון של ארץ ישראל היה נתבטל אצלו כל תאוותו אל הממון [אמר המעתיק עין בלקוטי תנינא סימן מ"ם מי שיודע מארץ ישראל וכו' בסוף המאמר מובן שם ששפע של ארץ ישראל היא בחינת שפע כפולה שעל ידי זה נתתקן תאוות ממון. וכן מבאר בלקוטי הלכות הלכות ברכת המזון הלכה ד' אות ט"ז עין שם. ועין בלקוטי תנינא סימן ס"ג על ענין קחו מזמרת הארץ רצונו לומר נגון של ארץ ישראל וכו' עין שם. ויש לומר שזהו שסים אחר כך וכסף משנה קחו בידכם בחינת שפע כפולה הנ"ל] אות תקפו ...
שבחי הר"ן - אות כב
... גמור שלא יכפת לה כלל וכלל שום דבר, ויהיה רק טוב בלי שום צד קפידא בעולם זה זכה רק בארץ ישראל שם זכה לזה שנתבטל הכעס בתכלית הביטול וזכה ונעשה טוב ממש, ולא נשאר בו שום צד קפידא בעלמא עד ... מפרסם לכל מכיריו כי היה רק כלו טוב בלי שום צד קפדה וכעס כלל רק כלו טוב וזה זכה בארץ ישראל כנ"ל וכבר מבאר בספריו הקדושים תורה על זה שדיקא בארץ ישראל זוכין לבחינת זו שהוא בחינת ארך אפים הפך כעס וחרון אף ושבשביל זה נתאוה משה רבנו לארץ ישראל וכו' כמו שכתוב: "וימהר משה ויקד ארצה" ודרשו רבותינו, זכרונם לברכה 'מה ראה ? ארך אפים ראה' וכו' עין ...
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות טז
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות טז ותכף אחר ראש השנה היה רצון רבנו זכרונו לברכה, לחזר תכף לביתו ולא היה רוצה לנסע כלל לשום מקום, לא לצפת ולא לטבריה אך האיש שהיה עמו היה כספו חזק מאד לזון עיניו במקומות ארץ ישראל ובא אל רבנו זכרונו לברכה, ואמר לו שיש שירה לילך עמם לטבריה והשיב לו יש לך כסופים לטבריה לך ...
ארץ ישראל. מדוע?
ארץ ישראל. מדוע? אמר רבי נחמן מברסלב כי בא"י הוא יכול להשיג את הכל עם לבושים ובחו"ל רק בלי לבושים. breslev.eip.co.il/?key=559 אחר כך אמר הייתי יכול לפעל מבקשי וחפצי ועניני שאני רוצה לפעל בארץ ישראל הייתי יכול לפעל גם פה על ידי תפילות ובקשות ותחנונים לבד ולא הייתי צריך לנסע לארץ ישראל. רק החלוק שכשאזכה להיות בארץ ישראל אזכה לקבל השגתי על ידי לבושים אבל כאן בחוץ לארץ לא אוכל לקבל השגתי על ידי לבושים רק בלא ... כידוע ולכאורה, בלי לבושים טוב יותר. הלא כן? מה ההסבר? התשובה היא די פשוטה: בלי שאדם מגיע להשגה של ארץ ישראל, הוא לא יכול להשיג את התורה למרות הלבושים, אלא רק דרך לבושים. אך כאשר אדם מגיע לארץ ישראל, נפתח בפניו עולם חדש, שאז מתגלים לו כל סודות התורה ואז הוא יכול להשיג את התורה דרך הלבושים ולמרות ... הזו. והיא התורה הנצחית שקמדה לבריאת העולם, שבה נברא העולם, ושתתגלה לעתיד לבוא. וכל זמן שהאדם לא זוכה להגיע לארץ ישראל בשלמות, דהיינו שאינו זוכה להכלל בא"ס שזו בחינת אמונה בשלמות, שהיא בחינת ארץ ישראל וכולי, הרי שהאדם הזה לא יודע את סודות התורה האלו, והרי שהוא אינו יכול להשיג את סודות התורה באמצעות ... זאת בחייו. אך רבי נחמן מברסלב זכה למה שזכה, וזכה להתגבר על כל המניעות, ומסר את נפשו, וזכה להגיע לארץ ישראל בשלמות, וגילה תורה חדשה וכולי. כי בארץ ישראל משיגים את התורה גם באמצעות לבושים. **** ובאמת, התורה שמושגת באמצעות הלבושים והצמצומים היא גדולה יותר מהתורה שמושגת ללא ... השונים, התורה שמלובשת שם היא סתרי תורה ממש, והיא גבוה בהרבה מהתורה שלא מלובשת שם. לסיכום: רק בהשגה של ארץ ישראל ניתן להשיג את סודות התורה שמלובשים בבריאה בכל דבר. אך בחו"ל התורה נמוכה יותר. ושורש העניין הוא, כי התורה ... החול, הם כולם בחינת עצבות כמובא, שהוא כולו מעורב טוב ורע, בחינת ששה סדרי משנה וכולי. אך התורה של ארץ ישראל היא בחינה אחרת לגמרי. כי התורה של ארץ ישראל היא בחינת שבת שכולה אמונה וכולה אך ורק טוב. ומשום שהתורה של חו"ל היא מעורבת טוב ורע, משום כך האדם לא זוכה להשיג את הסודות שמלובשים בבריאה בתוך תכלית הרע. ורק מי שזוכה להשיג את התורה של ארץ ישראל, רק אצלו נופל כל הרע לגמרי, והוא זוכה להשיג את הסודות שיש בתוך הרע. וכל התורה של חו"ל היא ... של אדם הראשון, שאכל מעץ הדעת טוב ורע, בחינת קליפת נוגה שהיא מעורבת טוב ורע כמובא. אך התורה של ארץ ישראל, היא כולה טוב, והיא נמשכת מהשכל של אדם הראשון לפני החטא... ששם היה כולו טוב... וכולי... ראה גם כאן ...
חיי מוהר"ן - טז - שיחות השיכים להתורות
... על בתו מרים זכרונה לברכה שהיתה כלתו של הרב הגאון הצדיק וכו' הרב ליבוש מוואלטשיסק זכר צדיק לברכה, שנסע לארץ ישראל עם כל בניו ועל ידי זה נסעה גם בתו לארץ ישראל. וכמה שנים אחר פטירת אדוננו מורנו ורבנו זכר צדיק לברכה נתיבמה שם אות יז כשאמר הענין: על התוקע בבור ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה עח - בְּעִנְיַן הַנְהָגַת הַפְּשִׁיטוּת שֶׁל הַצַּדִּיק הָאֱמֶת
... מן התורה כנ"ל. אך דע כי הצדיק האמת מחיה עצמו באותו הזמן שהוא איש פשוט כנ"ל מהדרך של נסיעת ארץ ישראל כי דע, כי כל אלו הפשוטים דהינו זה הלמדן בשעה שבטל מן התורה, שאז הוא איש פשוט כנ"ל וכן ... מן התורה והוא בחינת איש פשוט הוא מקבל חיות מבחינה זו של קדם מתן תורה וזהו בחינת הדרך של ארץ ישראל הנאמר למעלה שהצדיק מחיה עצמו בעת פשיטותו משם כי עקר כח קדשת ארץ ישראל הוא על ידי בחינת: "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים" כמו שפרש רש"י בפסוק בראשית וכו' שבשביל ... אתם וכו' על כן פתח בבראשית כי הוא יתברך ברא הכל, וברצונו נתנה להם וברצונו וכו' נמצא שעקר כח ארץ ישראל הוא מבחינת עשרה מאמרות שבהם נברא העולם שהם בחינת 'כח מעשיו' שעל ידי זה היו ישראל יכולים לילך ולכבש ארץ ישראל וגם כאן, בחוץ לארץ, נמצא בחינה זו כי ישראל עם קדוש באים לפעמים במקומות שהיו רחוקים מאד מאד מקדשת ... שהוא רחוק מאד מקדשת ישראל וישראל באים לשם וכובשים המקום ומקדשין אותו, שיהיה מקום ישראלי שזהו גם כן בחינת ארץ ישראל והיו יכולים לומר גזלנים אתם שכבשתם זה המקום שאינו שלכם אך על ידי 'כח מעשיו', בחינת 'עשרה מאמרות' על ... וברצונו נתנה לנו נמצא שעשרה מאמרות שהם מלבשין בדרך ארץ הינו בישוב העולם, כי בהם נברא העולם הם דרך לארץ ישראל כי על ידי בחינת העשרה מאמרות יכולין לכבש ארץ ישראל כנ"ל וזהו בחינת דרך ארץ הינו שהוא דרך ונתיב לארץ, הינו לארץ ישראל כי דרך ארץ שהוא ישוב העולם, שנברא בעשרה מאמרות זה זה בעצמו הוא דרך ונתיב לארץ ישראל כנ"ל וזהו דרך ארץ, הינו דרך לארץ ישראל כנ"ל ובזה הדרך ארץ, הינו הדרך של ארץ ישראל שהוא בחינת עשרה מאמרות שבהם נברא העולם ששם נעלמת התורה שבזה היה העולם מתקים בחסדו עשרים וששה דורות שקדם ... הקדשה ואל הצדיק הנ"ל כן הוא מקבל ממנו חיות גבוה יותר ועל כן משה רבנו, עליו השלום כשבקש לבוא לארץ ישראל בקש מתנת חנם כמו שכתוב: "ואתחנן אל ה'" בחינת מתנת חנם וזהו: "בעת ההיא לאמר" הינו שתפילתו היה עם ... של קיום העולם קדם מתן תורה הינו בחינת מתנת חנם, בחינת עשרה מאמרות הנ"ל בכח הזה זוכין לבוא ולכבש ארץ ישראל כנ"ל ועל כן בקש משה לבוא לארץ ישראל על ידי בחינה זו וזהו: "ואתחנן אל ה'" הינו מתנת חנם "בעת ההיא לאמר" הינו עם כח בחינת עת ... ידי המאמרות לבד שאז היה העולם מתקים על ידי בחינת מתנת חנם כנ"ל אשר על ידי זה יכולין לבוא לארץ ישראל כנ"ל ועל כן בקש משה לבוא לארץ ישראל על ידי בחינה זו כנ"ל וזה בחינת: "בעת ההיא" 'ההיא' זה בחינת סתום ונעלם כי באותה העת, קדם מתן ... גם כן צריך שיהיה לו יראת שמים ויש כמה בחינות יראות כי למעלה דברנו מבחינת דרך ארץ הינו הדרך לארץ ישראל אמנם ארץ ישראל בעצמה יש בה גם כן בחינת עשר קדשות כי יש שם יוד [עשר] בחינות קדשות זו למעלה מזו והם ...
ספר המידות - תשובה
... כיון שנשא אדם אשה, עוונותיו מתפקקין. יז. כשרואה או ששמע איזה יסורים, שבא על גוי, יהרהר בתשובה. יח. הדר בארץ ישראל, שרוי בלא עוון. יט. יש להקל אפן התשובה על החוטאים. כ. העוון מכחיש כחו של אדם. כא. כשבאין שני ...
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות יא
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות יא ומיד אחר נסיעתם מסטנבול, בא אליו הסרסור הנ"ל והראה לו אגרות הרבה מצדיקי דורנו ששלחו אליו ...
רבי נחמן מברסלב - חידוש
... הוא היא צריך לזכות לתורה שקדמה לעולם, רק באמצעות רחמים בלבד, ולא בזכות המצוות שלו. ולכן הוא לא נכנס לארץ ישראל. זה בדיוק אותה הבחינה שהמשיח לא יבוא בזכות המצוות, אלא רק בחסד חינם. והעיקר שהכל תלוי בו, זו האמונה. ... בלבד! ולא בגלל שום דבר אחר... ! רבי נחמן מברסלב לעומת זאת, זכה לשלמות האמונה, כי הוא זכה להגיע לארץ ישראל. ואז הוא קיבל שכל חדש וגילה תורה חדשה. עד לפני ארץ ישראל, התורה של רבי נחמן מברסלב, הייתה כמו התורה של משה רבנו. דהיינו לא תורת ה ממש. אחרי ארץ ישראל, רבי נחמן מברסלב גילה את התורה שקדמה לבריאת העולם, וביקש לגנוז את כל מה שהוא גילה לפני ארץ ישראל. בשורה התחתונה, ארץ ישראל היא שלמות האמונה. פירוש, אם האדם מבדיל בין השגחה לבין טבע, הרי שאין לו שלמות אמונה. אם האדם לא ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 21_12_2025 השעה 18:19:13 - wesi2