ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים... ומלאכה ואפילו ההכרחיות היו נעשין על ידי אחרים כמו שכתוב "ועמדו זרים ורעו צאנכם, ובני נכר אכריכם וכרמיכם, ואתם כהני ה' תקראו" כהני ה' דיקא בחינת חסד, בחינת: "עולם חסד יבנה" הינו שיהיו נקראים "כהני ה'", בחינת חסד שאין צריכים לעשות שום מלאכה, רק העולם מתקים בחסדו כנ"ל אך כשהחסד נתעכב, חס ושלום, ואין ... וכששופע החסד אזי אין צריכין לעשות שום עסק ומלאכה כנ"ל כי אזי נתקים "ועמדו זרים ורעו צאנכם וכו' ואתם כהני ה' תקראו" וכו', כנ"ל וכל זה נעשה על ידי הצדקה כנ"ל נמצא שתועלת הצדקה גדול מאד י. ועל כן ... דהינו בחינת: 'עולם חסד יבנה' כי על ידי בחינות אלו הנ"ל זוכין להשפעת החסד שיתקים העולם בחסדו בחינת: "ואתם כהני ה' תקראו" כנ"ל ועל ידי בחינה זו, בחינת כהן, חסד על ידי זה נסגר פי המכה בבחינת: "והסגיר הכהן את הנגע" שעל ידי בחינת חסד, בחינת כהן נסגר המכה לגמרי ונתרפא בשלמות וזה פרוש: וביום הבכורים זה בחינת התחלה, בחינת צרה כמבכירה בהקריבכם מנחה חדשה לה' ... צריכין לעשות שום מלאכה כי נתקים העולם בחסדו בבחינת: "עולם חסד יבנה" ואזי: "ועמדו זרים ורעו צאנכם" וכו' "ואתם כהני ה' תקראו", כנ"ל כל מלאכת עבדה לא תעשו כי אין צריכין לעשות שום מלאכה ושום עסק כי נתקים העולם בחסדו בחינת: "ואתם כהני ה' תקראו", כנ"ל יש חלוק בין החיות רעות ובין המצח הנחש כי חכמי הטבע שהם בחינת חיות רעות הם ...