ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ... 'דם נעכר ונעשה חלב' 'בסוכות נתתקן תאוות אכילה' כי סוכות נקרא "חג האסיף", שאוסף כל מיני מאכל וזהו בחינת תקון תאוות אכילה, כי 'אינו דומה מי שיש לו פת בסלו למי שאין לו' וכו' וזהו בחינת: "קרואי מועד אנשי ... דהינו השלש רגלים לתקן את השלש מדות הנ"ל, שהם בחינת 'אנשי שם' כנ"ל ו. ועל ידי בנין ירושלים, דהינו תקון שלמות היראה שבלב על ידי זה נברא מלאך, שמשפיע נבואה לכלי הנבואה כי הנבואה באה מבחינת כרובים בבחינת: "וישמע ... בחינת דבר ה', בחינת תפילה ולא יבוא לידי מחלה כלל כי יתרפא מקדם בעת צמיחתו כנ"ל וכל זה תלוי בתקון התפילה כנ"ל ותקון התפילה הוא על ידי שיוצאין משלש עבודות הנ"ל וזהו בחינת: "ויאמר אם שמוע וכו' והישר בעיניו תעשה, והאזנת למצותיו, ושמרת כל חקיו" זה בחינת תקון השלש עבודות הנ"ל והישר בעיניו תעשה זה הפך בזוי אנשים כי כשמבזה אנשים נאמר: "ישר על אנשים ויאמר חטאתי וישר העויתי" וכו', כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה והאזנת למצותיו זה בחינת תקון הברית בבחינת "וימל אברהם את יצחק בנו בן שמונת ימים כאשר צוה אתו אלהים" ושמרת כל חקיו זה בחינת תקון אמונה הפך עבודה זרה פגם אמונה שנאמר עליהם: "חקות העמים הבל הוא" ואזי: "כל המחלה אשר שמתי וכו' כי ...