... ידי זה סמוכים וקרובים אליו יתברך כי כל מה שיודעין ומכירין אותו יתברך ביותר סמוכים אליו ביותר כי שאר כל הדברים יתבטלו לעתיד כלם בבחינת: 'כל הקרבנות בטלין, חוץ מקרבן
תודה' שלא ישאר לעתיד, רק בחינת
תודה והודאה להודות ולהלל ולדעת אותו יתברך כמו שכתוב: "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" שזה כל שעשוע עולם הבא ב. ובחינת
תודה, שהוא שעשוע עולם הבא זה בחינת הלכות כי ההלכות שזוכין ללמד, בפרט מי שזוכה לחדש בהם זה בחינת שעשוע עולם הבא בבחינת: 'כל השונה הלכות בכל יום, מבטח לו שהוא בן העולם הבא' כי כשנתחדש הלכה, נתחדש שכל וידיעה והדעת הוא עקר שעשוע עולם הבא כנ"ל וזה בחינת: 'ארבעה צריכין להודות' דהינו
תודה שהם מפרשין במזמור ק"ז, שסים בסופם. "מי חכם וישמר אלה ויתבוננו חסדי ה'" "חסדי ה'" זה בחינת הלכות כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'כל המונע תלמידו ... כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה "וה' עמו" 'שהלכה כמותו' וזהו: "וה' עמו", הינו שסמוך וקרוב להשם יתברך בחינת שעשוע עולם הבא, שהוא בחינת הלכות כנ"ל ובשביל זה מכנה
התודה בשם הלכה כי
תודה מביאין כשיוצאין מצרה כי כשנופלין לאיזהו צרה, חס ושלום אזי עקר הצרה בלב כי הלב יודע ומרגיש הצרה ביותר כמו שכתוב: "לב יודע מרת נפשו" כי "הלב מבין" ועל כן ... מבקש לנענע מעצמו ולהשליכם מעליו ועל כן הוא דופק בדפיקות גדולות בשעת הצרה, חס ושלום ואחר כך כשיוצאין מהצרה אזי חוזרין תהלוכות הדמים לילך כסדר בתוך שבילי הגוף ועל כן
התודה, שהיא באה כשיוצאין מהצרה היא מכנה בשם הלכה על שם תהלוכות הדמים שהולכין כסדר כשיוצאין מהצרה כנ"ל ג. ומזה באה הולדה בנקל כי 'בשעה שאשה כורעת לילד ירכותיה מצטננות' ועל ידי זה נעשה ההולדה כי הדמים עולין למעלה ואזי נדחק המקום שם ואזי הם דוחים את הולד לחוץ ואחר כך חוזרים הדמים למקומם שזה בחינת
תודה הלכה שהוא בחינת תהלוכות הדמים שחוזרים לילך כסדר כנ"ל כי גם ההלכה היא בחינת הולדה כי יש תמכי אוריתא, שנותנים ממון ללומדי תורה ובתחלה הם מחסרים ממונם מעצמם ... בחינת הלכות שהם בחינת שעשוע עולם הבא כנ"ל וזה בחינת: "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם" באברה"ם, הינו חסד כי ההולדה על ידי בחינת הלכות, שהם בחינת חסד כנ"ל "מזמור
לתודה הריעו ליי כל הארץ"
לתודה אותיות תולדה הריעו ליי כל הארץ ראשי תבות הלכה, כמובא כי ההלכות, בחינת
תודה, הם בחינת הולדה כנ"ל וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'אסא חלה את רגליו, על שעשה אנגריא בתלמידי חכמים' כי על ידי שעשה אנגריא בתלמידי חכמים ובטל אותם מן ... תקון וקיום הרגלין כי ההלכות הם בחינת תהלוכות הדמים, שחוזרין והולכין כסדר כנ"ל ואסא שפגם בזה ובטל את התלמידי חכמים מן ההלכות על כן חלה את רגליו ד. וכשזוכין לבחינת
תודה הלכה על ידי זה נתגלה אור האמת ומאיר בהדבור. כי מתחלה כשהדמים שוטפין על הלב הוא בחינת פגם האמת בבחינת: "אנשי דמים ישנאו תם" אבל אחר כך כשיוצאין מהצרה, שזה בחינת
תודה הלכה אזי מאיר האמת בבחינת: "תתן אמת ליעקב, חסד לאברהם" "חסד לאברהם" הינו הלכות כנ"ל על ידי זה מאיר האמת ומשלים הדבור כי עקר שלמות הדבור על ידי אמת, כי ... אבל כשזוכה לרפואה, אזי מתנחמין כלם ונמשך שמחה לכלם בבחינת "וארפאהו ואשלם נחמים לו ולאבליו" שעל ידי רפואתו נמשך נחמה לכל האבלים הנ"ל, הינו שמחה כנ"ל ודע, שמזמור
לתודה הוא מסגל למקשה לילד, דהינו לומר אותו. מזמור
לתודה ראשי תבות מל בחינת שבעין קלין של היולדת שצועקת קדם הלדה, כמובא ויש במזמור זה קס"ח אותיות קס"ח הוא חסד בא"ת ב"ש שעל ידי החסד בחינת הלכות ההולדה בנקל כנ"ל ...