... והצדיק הזה דייקא שתיקן את הכעס בשורשו והמתיק אותו
ברחמים, הוא דייקא זה שצריך להיות נוקם ונוטר, והוא דייקא שיכול לחלק אלפים למאות ... כביכול שיא הכעס. אך הצדיק האמת הוא זוכה לבטל את הכעס
ברחמים לגמרי. דהיינו שאצלו הכל טוב לגמרי ואצלו הרע התבטל בשורשו לגמרי. והנה, רק ... זה להשיג את שעשוע העולם הבא, שהוא כפי ערך הפרת הכעס
ברחמים כמובא. ועניין של הנקימה והנטירה, הוא בחינת המתקמת הדינים שעושה הצדיק. כי ... יכול לצמצם את האין סוף אל תוך סוף. והאין סוף הוא בחינת
רחמים פשוטים. והסוף הוא בחינת דינים. וענייני העולם הזה כולם, הם בחינת צמצומים ... הפך הרחמנות. אך אצל הצדיק האמת, הוא יכול להלביש את
הרחמים בכעס. דהיינו שהצדיק האמת יכול לנקום ולנטור ממש, ואף על פי כן יהיה כולו
רחמים. ומי שאינו יכול לכעוס ולנקום ולנטור ואף על פי כן להשאר כולו טוב ממש, הוא ... לצמצם ואיך להלביש את האין סוף בתוך סוף. דהיינו הלבשת
הרחמים בכעס. שזו בחינת בריאת העולם, שבה הבורא צמצם את הרחמנות אל תוך כעס ויצר את מידת הדין ששורשה
ברחמים. ורק הצדיק האמת שמסוגל להלביש את
הרחמים הפשוטים בכעס, רק הוא יודע איך להלביש את השגות האין סוף בתוך סוף וכולי. ויש ...