ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יז - וַיְהִי הֵם מְרִיקִים שַׂקֵּיהֶם
... שלפעמים כשהרע רואה שהטוב משתוקק וממשיך עצמו ורוצה לחזר למקומו אזי הם מתגברים על הטוב ביותר ומביאים אותו לתוך העלמה יתרה דהינו שמביאים אותו לתוך פנימיות מחשבתם דהינו שמתחילים לחשב מחשבות על זה הטוב ועל ידי זה מכניסים את הטוב בתוך העלם והסתר יותר בפנימיות מחשבתם ואזי יוצא הטוב על ידי הולדה שמולידים כי הטוב הוא גנוז ונעלם בפנימיות מחשבתם ומחם כנ"ל ומשם ההולדה ועל כן יוצא הטוב בזרע הילודים ואזי אין כח בהרע של הילודים להתגבר על הטוב ... "ודם חללים ישתה" ותרגומו: 'ונכסי עממיא יירת' הינו בחינת גרים הנ"ל וזה: 'ונכסי עממיא' הינו בחינת הטוב שנתכסה אצל העכו"ם שהביאו אותו בהעלם והסתר בפנימיות מחשבתם כנ"ל שיוצא על ידי זרע הילודים ונעשין גרים ועל ידי זה נשלם המזבח כנ"ל ח. וזה פרוש: רב ספרא משתעי: ...
להיות כמו רבי נחמן מברסלב - מודל לחיקוי
... לנסות לחקות את החיצוניות אלא את הפנימיות בלבד. וראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=160 - שצריך דוקא לבקש גדולות ויש בזה סוד, והוא העניין שלצדיק יש את בחינת עיני ה ממש. דהיינו העניין של השכל הנקנה שהוא ... חוץ הוא כמו שכל אנושי רגיל. אך בפנימיות שלו הוא עניין אחר לגמרי. ועל האדם להשיג את הפנימיות. וכיו"ב התבאר גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=183 - שאלה בנוגע לדמותו של ר' נחמן מברסלב כי באמת גם אצל השי"ת יש בחינת נגלות ונסתרות. ועל האדם לשאוף להשיג את בחינת ... מן הכל? * בעניין שצריך לחקות את הפנימיות ולא את החיצוניות. כי חיקוי החיצוניות הוא כמו קוף שעושה מעשה אדם והוא כגוף ללא נשמה. אך חיקוי הפנימיות, דהיינו על ידי שמסתכל בשכל שיש בכל דבר, על ידי זה היודע והידוע מתאחדים לישות אחת ממש, כי אילו ידעתיו הייתיו. ומי שרוצה להיות כמו רבי נחמן מברסלב ממש, עליו לדעת את רבי נחמן ... החיקוי הוא טוב או רע לפי המהות הפנימית של החיקוי. כאשר החיקוי מחקה מהות פנימית טובה, החיקוי הוא טוב. כאשר החיקוי מחקה מהות שאינה טובה, הרי שהחיקוי רע עבור האדם. על האדם להתמקד במהות הפנימית ולא בלבוש החיצוני של המהות. חיקוי טוב, הוא חיקוי של מהות טובה. ז"א כאשר האדם רואה אדם אחר שטוב לו, אל תנסה לחקות את ההתנהגות החיצונית של אותו אדם שנדמה לך שטוב לו, אלא תנסה ... כלשהי, נסה להבין את המהות הפנימית של המעטפת החיצונית. נסה להסתכל על הפנימיות של הצורה החיצונית. לפעמים הליצן החייכן עצוב ובוכה בתוך תוכו. לפעמים הצורה שנראית שמחה חיצונית מחפה ומכסה על ריקנות ועצבות פנימית . נסה להתבונן על המהות הפנימית של הדבר אותו ברצונך לחקות. נסה לחקות את המהות של צורת המחשבה של האדם המצליח, אך אל תנסה לחקות את צורת ההתנהגות החיצונית שלו. לחיקוי של מהות חיובית יש ערך, משום שהוא ייצור ... האדם. לחיצוניות אין משמעות בלי הפנימיות, כשם שלגוף אין משמעות בלי הנשמה. החיקוי צריך להיות של הנשמה דהיינו של המהות הפנימית החיובית ולא של המעטפת החיצונית. נסה להבין תמיד את המהות הפנימית, דהיינו את צורת המחשבה וכולי שיוצרים את המעטפת החיצונית. ברגע שתתמקד במהות הפנימית ותחקה את המהות הפנימית הטובה, החיצוניות תסתדר כבר מעצמה. לסיכום: טוב לחקות מהות פנימית טובה. חסר תועלת במקרה הטוב ומזיק במקרה הפחות טוב, לחקות רק את החיצוניות או לחקות מהות שרחוקה מהטוב. ...
שיחות הר"ן - אות סב
... חס ושלום, הוא בא ממחשבות בני אדם כי כשהמחשבה היא כלה אחוזה ודבוקה בדבר אחד שיהיה כן דהינו כל הבחינות שיש במחשבה דהינו פנימיות וחיצוניות ושאר הבחינות כלם עד הנקדה וכשכלם כאחד אחוזים ודבוקים ...
להתקרב לצדיק / לקרוא מהספר ועוד - חלק 1
... את דעתו וכיצד לדרוש סודות שונים בלבושים שונים. אך עדיין אין הוא יכול לגלות את פנימיות כוונתו, כי התורה של הצדיק היא ניתנה רק לדרוש היינו בחינת תורה שבעל פה, היינו בחינת סודות התורה. אך היא לא ניתנה לכתוב, היינו כי הצדיק לא יכול לגלות את פנימיות כוונתו, אלא רק להורות על כך ברמז ובעל פה. והסיבה שהצדיק צריך לצמצם את דבריו ולא לכתוב / לגלות את הכל, היא כדי לתת חיות לעולם, וכדי שתהיה בחירה חופשית וכולי. כי הצדיק צריך ...
חיי מוהר"ן - שסב - מעלת תורתו וספריו הקדושים
... מי שיש לו לב להבין יכול להבין מרחוק שהכל נכון ודבריו חיים וקימים והכל אמת ויציב ונכון וקים וישר. כי באמת בודאי הכל אחד בפנימיות האמונה באמת לאמתו. אך אף על פי כן דרכי התגלות הסודות של האר"י זכרונו לברכה הוא רחוק ונשגב ...
אשרי תמימי דרך - ליקוטי מוהר"ן ח"א - חלק 1
... ליבו, היינו שהולך אחרי הלבוש החיצוני והגלוי של העולם הזה, ולא אחרי הפנימיות והשכל שמחייה כל דבר. וזה בחינת מלכות הרשעה בחינת לבנה דסטרא אחרא שעליה נאמר: "וחפרה הלבנה" וכו' וזה בחינת יצר ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
... שלא יתקלקל הינו שלא יתקלקל האמונה כי כשחס ושלום נתקלקל החותם החיצון יוכלו להתקרב לחותם הפנימי ויקלקלו החותם הפנימי על ידי קלקול החותם החיצון שהוא האמונה וכשחס ושלום נתקלקל זה החותם הידים נעשה מזה כפירות שהיא הפך ...
פשיטות / אמונה והשגת התכלית בכל דבר.
... לא לעבוד קשה. זה כרוך במאמץ לא להתאמץ. זה כרוך ברצון להשיג הכל ללא שום מאמץ. אז איך משיגים הכל ללא שום מאמץ? תשובה: על ידי התבוננות פנימית . בסופו של דבר, בכל רגע ורגע קיים טוב אמיתי. טוב שרק בגללו המציאות היא כפי שהיא ברגע הזה. הסיבה האמיתית שבגללה הרגע הזה הוא כפי שהוא, ... התוצאה גם מכיוון נוסף. על האדם לבדוק את המהות האמיתית של הרצונות שלו. על האדם לברר עם עצמו בוודאות מה הוא באמת רוצה. מהו הרצון הפנימי ביותר שמניע אותו בחיים. ברגע שהאדם מגיע לשורש של הרצון שלו, דהיינו ברגע שהתודעה של האדם מגיעה להזדהות אמיתית עם השורש של הרצון של ... של האדם עליו לשים בחשיבה ולא בעבודה קשה. אל תתפשר על שום דבר. תירצה את הכל כולל הכל, כולל זה שלא תצטרך להתאמץ עבורו בכלל. חפש את הפנימיות שבך ושבמציאות, ובסופו של דבר תגיע לשלמות. ועוד באותו עניין של השגת התכלית בכל דבר וגם מעניין שאצל הרשע אצלו ה - לט מלאכות שלו הם ...
איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק?
... אחד לא מבין בליקוטי מוהרן את פנימיות כוונתו, אלא מי שיכול לומר כל תורה שלו פנים ואחור. ... שלו. ומי שזוכה להבין את פנימיות כוונתו של רבי נחמן מברלסב, הוא גם זוכה לראות כיצד כל ... רבי נחמן לא באמת ביאר את פנימיות כוונתו בפירוש. כי השכל של רבי נחמן מברסלב אין שם דיבור ... רמזים בעלמא ורק משל ונמשל על פנימיות וכוונה אחרת שהיא השכל של רבי נחמן מברסלב עצמו שהוא ... ובכל מקום שהאדם אינו מבין את פנימיות השכל של רבי נחמן מברסלב, עליו לעשות התבודדות עד שיזכה ... הרי שהוא לא באמת מבין את פנימיות הכוונה של רבי נחמן מברסלב. ועל האדם להתמיד וכולי... * ... הרי שהוא רחוק מלהבין את פנימיות דעתו של רבי נחמן מברסלב וכולי. ...
תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה? חלק 3
... - להיות כמו רבי נחמן מברסלב - מודל לחיקוי שיש בחינה של פנימיות וחיצוניות אצל הצדיק וכולי עיין שם. כי בפנימיות הצדיק, אין שום שינוי כלל. והצדיק האמת הוא תמיד בדבקות של בחינת לפני הבריאה ממש ... את בחינת המחלוקת דקדושה, דהיינו הבחינה הנ"ל שהאדם עובר ומשתנה מרצון אל רצון, אך בפנימיות דעתו ורצונו, אין שום שינוי כלל, כמו השי"ת ממש. ואז אין לשום תאווה בעולם שום אחיזה ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 10:36:26 - wesi2