... חז"ל: 'לעולם ישלש אדם את מעותיו שליש בפרקמטיא' וכו' ושליש העליון הוא השליש שבפרקמטיא, כמאמר חז"ל . 'טבין חמשין
דעבדין ממאתן דלא
עבדין' ועקר האמונה צריך להיות במשא ובמתן כמו שכתוב: 'נשאת ונתת באמונה' נמצא שעקר הממון ששם צריך אמונה הוא בשליש עליון שהוא בשליש שבפרקמטיא ה. וכל ... כמובא בזוהר 'שארי בחבורא וסים בפרודא' וילדה זה בחינת רוח המכנה בשם לדה וכדניתא מי ילדה כי 'עכו"ם אל אחר אסתרס ולא
עבד פרין' והשיב להם: 'הי ניהו מלי דכדיבא' הינו השקר שנדמה להם שמרויחין ובאמת אינם מרויחין ותלא לה פתקא בצוארא, דהוי מסיק בי אבא מאה אלפי זוזי בי אבא ... ולשבר ולבטל כל המחשבות והבלבולים והתאוות של ממון שבאים עליו רק כל כונתו יהיה בשביל השם יתברך לבד כדי שיזכה
לעבד השם יתברך על ידי הממון שירויח ולתן צדקה, להחזיק לומדי תורה ועובדי השם וכו' ובשביל זה קשים מזונותיו של אדם כפלים כיולדה כי היולדת צריכה לסבל חבלי ... לו שום קיום ומעמד הינו שאין לו ממון הנקרא יקום וכו' כנ"ל וזהו: 'שקרא לא קאי' כנ"ל כי עבודה זרה אל אחר אסתרס ולא
עבד פרין כמבאר שם במאמר הנ"ל היטב כי על פי הרב אלו הרודפים ביותר אחר תאוות ממון הם מתים בעלי חובות, ומאומה אין בידם ואפילו אם אינם מתים בעלי חובות הם ... 'אין אדם מת וחצי תאוותו בידו' וכו' כנ"ל נמצא שאין ממונו ממון כלל כי אין לו שום הנאה מממונו כי 'אל אחר אסתרס ולא
עבד פרין' וכו' כנ"ל ועל כן אי אפשר להמשיך שפע ומזונות ולהרויח ממון הנקרא ממון דהינו ממון דקדשה שיהיה 'שמח בחלקו' שזהו עקר העשירות כמו שאמרו רבותינו, ...