... ה' כמים לים מכסים" כי לעתיד יגדל
הדעת, ואז לא יהיה שום הזק ואכזריות כי יתפשט הרחמנות על ידי
הדעת כי עקר הרחמים תלוי בדעת ולפעמים, כשהסטרא אחרא יונקת מן הרחמנות אזי הם ממשיכין לעצמן ... הרחמנות ונעשה אכזריות נפגם
הדעת בבחינת 'כל הכועס, חכמתו מסתלקת ממנו' ואזי נקטן
הדעת ונעשה בבחינת מחין דקטנות ואזי הם יונקים, חס ושלום, מפגם
הדעת בבחינת: "והנחש היה ערום" הינו דעת דסטרא אחרא שיונק על ידי נפילת
הדעת דקדשה שנפגם על ידי אכזריות וכעס כנ"ל ומזה בא, חס ושלום, תאוות ניאוף כי המח הוא מחצה ... כן נכנס בו רוח שטות' אבל כשהמח
והדעת שלם, הוא מגן בפני התאוה הזאת כי יש שלשה מחין וכל אחד ואחד הוא בחינת מחצה פרוסה בפני ... היא רחמים ותחנונים כנ"ל ועל כן
כשהדעת נפגם, חס ושלום, כנ"ל מזה בא, חס ושלום, תאוות ניאוף כנ"ל ואזי כשנפגם הרחמנות
והדעת אזי אי אפשר להתפלל בבחינת רחמים ותחנונים ואז התפילה בבחינת דין וכשהתפילה בבחינת דין ... מכרח להקיא ולהוציא כל הקדשות של
הדעת והרחמנות והתפילות שבלע בבחינת: "חיל בלע ויקאנו" ולא די שהוא מקיא ומוציא כל הקדשה שבלע ... והנחש, שהיתה יונקת מן הרחמנות
והדעת שהיא בחינת: "כמים לים מכסים" בחינת: "והנחש היה ערום", כנ"ל ועל ידי מטה עז הנ"ל, הינו ... פינחס על ידי זה הוא מוציא קדשת
הדעת והתפילות שבלע ומשבר ראשי תנינים על המים כנ"ל כי התפילה של הבעל כח, שהיא בבחינת דין ... שעל ידי זה מוציאין ממנו מימי
הדעת, שבלע מן הקדשה כנ"ל וישמע יתרו, הינו בחינת גרים כי על ידי מטה עז הנ"ל שהוא בחינת ... רבים" 'מים רבים', זה בחינת מימי
הדעת בחינת: "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" הינו בחינת מימי
הדעת שיוצאין מן הסטרא אחרא וחוזרין אל הקדשה שעל ידי זה נעשין גרים, ונתגדל כבודו יתברך שזהו ... את התפילה כשחוזרים ושופכים מימי
הדעת שבלעו זה בחינת: 'ענני דשפכי מיא' ואז נתגלה כבודו יתברך, בבחינת: "וכבוד ה' נראה בענן" ... ידי זה הוא מקיא כל הקדשה שבלע מן
הדעת ומתפילות ישראל כנ"ל וזה בחינת תשרי בחינת "אתה פוררת בעזך ים, שברת ראשי תנינים על ... הוא צרוף תשרי ואז כשמחזיר קדשת
הדעת שבלע, אז
הדעת והמח בשלמות וזהו בחינת ראש השנה ראש דיקא בחינת תקון הראש והמח על ידי מטה עז הנ"ל ... הוי לבא אוקיד כל גופא' שלמות
הדעת הנ"ל הוא בבחינת הראה כי עקר
הדעת והמחין הוא על ידי שמנונית הגוף כי השכל דולק כמו נר על ידי שמנונית הגוף והראה היא מעלה ... "ונשמת שדי תבינם" כי עקר המח
והדעת על ידי הנשימה כנ"ל: "נר ה' נשמת אדם" כי השכל הוא נר דולק על ידי השמנונית שבגוף ... הנשימה של הראה נמצא שעקר קיום
הדעת על ידי הראה גרים הנ"ל זה בחינת 'הבל נחית הבל סליק', הנאמר בהראה, כמובא "הבל המה מעשה ... בימין, כמובא והיה יונק מבחינת
הדעת דקדשה כי 'מסטרא דימינא מחא חורא ככספא' ועל כן רצה להתגבר על ישראל וזה שאמר. 'מחנה ... הינו שהסטרא אחרא שיש לה יניקה מן
הדעת, חס ושלום, בחינת עוג היא רוצה לעקר, חס ושלום, תפילות ישראל להמשיכם אליהם ולבלעם, חס ... ולהקיא כל הקדשות של התפילות
והדעת שבלע בבחינת: "חיל בלע ויקאנו" כנ"ל משכוה שנה וכו' כי לא די שהוא מקיא ומוציא קדשת ...