... יפה לבנים' 'בנים', זה בחינת השכל העליון כמאמר חכמינו, זכרונם לברכה: "הביאי בני מרחוק ובנותי מקצה הארץ" 'הביאי בני אלו גליות שבבבל
שדעתן מישבת כבנים' 'בנותי אלו גליות שבשאר ארצות
שדעתן אינן מישבת כבנות' נמצא שבנים הם בחינת
דעת מישבת בחינת שכל עליון וגדול הנ"ל שמשיגין על ידי ההקדמות בחינת שכל התחתון כנ"ל וזהו 'בת תחלה', שהוא השכל התחתון 'סימן יפה לבנים' ... אפילו טובותינו הינו התפילה שהיא בערכנו רק טוב הוא רעה אצל הצדיקים בבחינת: "ותפילתי ברעותיהם" כי תפילתנו מבלבלת אותם כי כל הערבוב
הדעת וכל הבלבולים וכל השטותים שיש לנו לפעמים הכל נמשך בתפילתנו כי כל הבלבולים וכו' וכל המחשבות שחושב האדם לפעמים הכל באים על
דעתו בשעת התפילה דיקא והכל נשמע אליו אז דיקא בשעה שעומד להתפלל בבחינת: "מי ימלל גבורות ה', ישמיע כל תהלתו" תהלתו, לשון: "ובמלאכיו ... אבותינו וכו' בטחו ולא בשו" כי על ידי הבושה שמתביש מאתו יתברך אי אפשר להתפלל, כי אם על ידי עזות כנ"ל וזה בחינת: "אתה האל עושה פלא
הודעת בעמים עזך" שהשם יתברך עושה פלאות על ידי תפילות ישראל שהם על ידי בחינות עזות כנ"ל שעל ידי זה מודיע להעכו"ם את העזות דקדשה של ישראל ... דהינו שרצה לשאת ולהגביה קולו כנ"ל אבל היה הקול נבכה וזה בחינות: "ויבך" שהיה הקול נבכה קול נמוך של בכיה על כן אמר שאול אז אל דוד:
"ידעתי כי מלך תמלך" כי ידע זה על ידי הקול כנ"ל ...