... אבל התלמיד אין מקבל רק בחינת ההשגה של דרי מטה שהוא בחינת מלא כל הארץ כבודו וכו' כנ"ל ט. וצריך לכלל העולמות, עליון בתחתון ותחתון בעליון שיהיה הבן
כלול מבחינת תלמיד וכן התלמיד יהיה
כלול מבחינת בן כדי שיהיה להם יראה כי הבן שהוא בבחינת ההשגה של מה בחינת: מה חמית וכו' ואם כן לא יהיה לו יראה כלל מאחר שאינו רואה כלל כבודו יתברך ועל כן צריך שיהיה הבן
כלול מבחינת תלמיד להראות לבחינת בן גם כן קצת מההשגה של בחינת התלמיד דהינו בחינת 'מלא כל הארץ כבודו' כדי שיהיה לו יראה וכן התלמיד שהשגתו בחינת 'מלא כל הארץ כבודו' ואם כן יוכל ... בפסוק סלח נא כי סלח נא לעון העם הזה כגדל חסדך וכאשר נשאתה וכו' הוא ראשי תבות חנוכה כי חנוכה נעשה על ידי סלח נא וכו' כנ"ל וכן כל הבחינות הנ"ל כלם
כלולים בבית המקדש כי בית המקדש
כלול מבחינות בן ותלמיד כי אמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'למה נקרא שמו הר המוריה, שממנו הוראה יוצאה לישראל' זה בחינת תלמיד גם אמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'למה נקרא שמו חדר המטות ... 'והוא כהן' זה בחינת כהנה כנ"ל שהוא בחינת כלליות בן ותלמיד שמשם נמשך הפרנסה על ידי המלכות, כנ"ל. יב. וזה בחינת מזג הראה כשהראה היא במזג השוה היא
כלולה מכל הבחינות הנ"ל כי הראה היא מאירת עינים, כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה זה בחינת תלמיד שהשגתו בחינת: "ואראה את ה'" גם על ידי הראה בא שנה [כמבאר [במ"א] לעיל בסימן ה] זה ...