... הקר, שמקבל בכל רגע מבחוץ כי צריכה לצאת בחמימות, כדי שיהיה ראוי להולדה והב' כי מחמת שעוסק כח הדוחה להוציא ולדחות הטפה על כן הוא בהכרח הפסק הנשימה כי הנשימה הוא מוציא
רוח ומכניס
רוח ומחמת שעוסק כח הדוחה לדחות הטפה אי אפשר להוציא
הרוח ועל כן הוא הפסק הנשימה וזה
הרוח וההבל שנכנס מקדם ונשאר שם הוא מתלבש בהכח הדוחה, ועל ידו יוצאה הטפה לחוץ וכפי זכות וצחות ההבל ... בחינת הפסק הנשימה, בחינת 'הבל היפי' הנ"ל אין שם בחינת גשמים כי גשמים הם רק על ידי הנשימה כנ"ל וזה בחינת: "הון מהבל ימעט" על ידי הבל הנ"ל, נתמעט ההון וזה בחינת "וקר
רוח איש תבונה" על ידי קר
רוח, שהוא
רוח הקר של הנשימה על ידי זה זוכין להתבוננות הנ"ל, שבא על ידי עשירות כנ"ל וזה בחינת: "ונשמת שדי תבינם" כי עקר ההתבוננות על ידי הנשימה, בחינת קר
רוח כנ"ל כי עקר תקון השכל, הוא על ידי הנשימה כי עקר השכל שיהיה על תקונו, שיוכל להתבונן הוא על ידי ... לדלק וכל הלחות והשמנים שבגוף הם על ידי הנשימה כי 'אלמלא כנפי ראה דנשבין על לבא הוי לבא אוקד כל גופא' נמצא שעקר קיום שמנונית ולחות שבגוף הוא על ידי הנשימה שמקבלת הראה
רוח קר מבחוץ לקרר הלב ועל ידי זה קיום השכל שיוכל לדלק בהתבוננות כנ"ל וזה בחינת: "נר ה' נשמת אדם" ... בגדלת ה' וכנגד זה הוא בחינת 'שליש שבקרקע', בחינת: 'אשה קרקע עולם'. 'ושליש בידו', הוא כנגד העשירות שאצל שקלים שנאמר שם: "לכפר על נפשתיכם" בחינת: "אשר בידו נפש כל חי
ורוח כל בשר איש" ה. והתגלות היראה, הוא על ידי פקידות עקרות כי על ידי לדה נתגלה יראה, בחינת: "רעדה ... הוא על ידי אכילה כי לפעמים כשאוכל האדם מאכל שלא נתברר עדין למאכל אדם על ידי זה נופל מחו לבחינת שנה כי כמו שבגשמיות יש מאכלים שמרבים שנה, ויש שממעטים שנה כמו כן ברוחניות יש מאכלים שלא נתבררו, שמפילין לבחינות שנה וכשאוכל בקדשה ובטהרה, אזי הוא בחינת: "לחם הפנים" ... הינו שמקיצין ומעוררין אותן משנתן כנ"ל וזהו 'מישני אדמת עפר' מבחינת העדר הדבור כנ"ל וזהו 'אלה לחיי עולם' הינו בחינת הדבור, כמו שכתוב: "ויהי האדם לנפש חיה", ותרגומו:
'לרוח ממללא' הינו בחינת להתיר פה אלמים ואלה לחרפות וכו', הינו בחינת: "חרפה שברה לבי" בחינת שכחה, ...