ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
חיי מוהר"ן - קיא - מקום לידתו וישיבתו ונסיעותיו וטלטוליו
... אליו בעת ישיבתו שם וכל מי שזכה להתקרב אליו נתמלא יראת השם. והיה משיב רבים מעוון וקרבם להשם יתברך בהתקרבות גדול וכו' וכו' וגם במעדוועדיווקע היה לו קצת מחלקת אבל כל שונאיו נפלו לפניו. והיו שם איזה מעשיות עם הרבנים דשם אך איני יודע אותם על ברין. ...
חיי מוהר"ן - צח - סיפורים חדשים
... כל האוצרות וההון שהיה שם אות ק שמעתי בשמו לענין המפרסמים בעלי מופת ספר מעשה שמלך אחד היו לו שני בנים אחד היה חכם ואחד היה שוטה. ועשה את השוטה ממנה על האוצרות והחכם לא היה לו שום התמנות רק ישב אצל המלך תמיד. והיה ...
ספר המידות - קרי
... ונבול פה. חלק שני א. השכרות גורם גלות גם גורם הוצאת זרע לבטלה. ב. הבזיונות באים על ידי קרי. ג. הדבור שאדם מדבר בחצי דבור, שאינו מוציא אותיות הדבור יפה יפה, זה בחינה כמו בחינת קרי. ד. הבנים מתים, חס ושלום, על ידי ראית קרי. ה. תקון גדול למקרה, חס ושלום, לומר אלו עשרה קפיטל תהלים באותו היום, שקרה לו, חס ושלום, ואלו הן: ט"ז "מכתם לדוד", ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כט - הַאי גַּבְרָא דְּאָזֵל בָּעֵי אִתְּתָא וְלָא קָיָהֲבִי לֵהּ
... שהוא צדיקו של עולם ואחר כך על ידי זה: 'עושה דברו לשמע בקול דברו' שעושין הדבור שהוא נשמע ונתקבל ג. וזה בחינת בגדים לבנים הינו תקון הדבור שהוא בחינת מלכות פה הוא בחינת בגדים לבנים כי צריך לשמר מאד את הבגדים שלא יבזה את הבגדים רק לשמרן כראוי שלא יבוא עליהם שום כתם ורבב וכל מי שהוא גדול יותר צריך לשמר את הבגדים יותר כי כל מי ... רעה כי יש כ"ח [עשרים ושמונה] עתים עתים לטובה, עתים לרעה וצריך להכניע שפחה בישא שהיא עת רעה בבחינת: "בכל עת יהיו בגדיך לבנים" 'בכל עת' דיקא 'בגדיך לבנים' הינו בלא רבב הינו בחינת טהרת השכינה מנדתה בבחינת 'דם נעכר ונעשה חלב' והרשעים בעוונותיהם גורמין אפרשותא בין קדשא בריך הוא ושכינתיה כי גורמין לה דם ... את הדמים האלו הינו לתקן הלאוין שהם הגידין ולהמשיך להם לבנונית בבחינת: 'דם נעכר ונעשה חלב' וזהו: בכל עת יהיו בגדיך לבנים בגידיך דיקא להמשיך להם לבנונית ד. ולתקן כל העברות בפרטיות הם רבים מאד וכבד על האדם ואי אפשר לתקן אותם כי יש דקדוקים ופרטים רבים בכל לאו ולאו בכן ... הרקיע בבחינת לשון של זהורית שהוא מלבין עוונותיהן של שס"ה לאוין ומשפיע לבנונית בשס"ה גידין בבחינת: 'בכל עת יהיו בגדיך לבנים' כי כל הלבנונית נמשך מן המח בחינת: 'ונוזלים מן לבנון' 'מן לבונא דמחא' ועל ידי תקון כלליות הגידין נתרומם המחין בבחינת: "כנשר יעיר קנו" נשרא דא רוחא ... העת רעה של הכ"ח עתים וכנ"ל. וזה שבקש יעקב: "ונתן לי לחם לאכל ובגד ללבש" כי זה תלוי בזה כי פרנסה תלוי בבחינת בגדים לבנים וזה: "לאכל לשבעה ולמכסה עתיק" ויעקב שהמשיך לבנונית בבחינת: "מחשף הלבן" על ידי תקון הכללי כמו שכתוב: "ראשית אוני" נאמר בו: "יושב אהלים" הינו בחינת ... תקון הכללי שהוא קשת הברית, אזי הדבור מתר כי הדמים כבר נתתקנו בבחינת: 'דם נעכר ונעשה חלב' בבחינת: 'בכל עת יהיו בגדיך לבנים'. וזה: "למען יזמרך כבוד ולא ידם" 'כבוד', זה בחינת בגדים כנ"ל שנתלבנין מבחינת: 'מדוע אדם ללבושך' מבחינת 'דם נדה' ואז: 'ולא ידם' כי נמשך לבנונית ... ושלום בבחינת: "סכת דוד הנופלת" ועל ידי תקון הכללי שמעורר המחין כנ"ל וממשיך לבנונית להגידין בבחינת: 'בכל עת יהיו בגדיך לבנים' אזי נתרפאת מחולאת הנפילה ואז: "נפלה ולא תוסיף, קום בתולת ישראל" ואז הדבור מתר, בבחינת: 'פתח פיך'. וזהו: "לא תלך רכיל, ולא תעמד על דם רעך" 'רעך', ...
ספר המידות - ספר
... המידות - ספר חלק שני א. מי שיש בידו לחבר איזהו ספר ואינו מחברו, זה כמו שכול בנים. ב. אלו המחברי הספרים צריך להם לשקל במשקל את דברי הספר, אם יש בהם כדי ספר, כי עקר הספר אינו אלא אלו הדברים, הנאמרים בהתקשרות הנשמות בבחינת: "זה ספר ...
חיי מוהר"ן - רכט - נסיעתו וישיבתו באומן
... לך יאמר קדוש אתה. בבית וחומה יד ושם קנית כן בקדש שיחותיך אשר שחת. כבלמוד תורתך פה לאלם התרת. ובעלי תרופותיך פה עקרות התרת ברכך מבנים אשר כן הלדת, ונשמות מצחצחות להם המשכת. כבני רחביה למעלה רבית. אך מחטאי הדור אותם לא גדלת ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קנא - סְגֻלָּה לְזֶרַע שֶׁל קַיָּמָא
... וכן כלת משה חסר ואו גם כן וכל זה הוא סוד פגימת הלבנה שמשם נמשך בחינת מארת חסר ואו שהוא אסכרה לרביי חס ושלום כי הוא"ו הוא החיות של כל דבר ועל כן חסרון הוא"ו מרמז על חסרון החיות כנ"ל ומשם נמשך מיתת הבנים קטנים, חס ושלום ובראש חדש מתחלת הלבנה להתמלאת ולהתתקן כידוע כי אז הגיעה לתכלית הפגם והחסרון ואזי תכף מתחיל התקון והמלוי וזהו כלת ראשי ... משה, שהוא בחינת הלבנה כי אזי מתחלת להתמלאת כנ"ל כלת משה, כפרה לכל תולדותם, כנ"ל שנמשך כפרה וסליחה והמתקה על כל תולדותם של ישראל שיהיה נמשך עליהם חיים טובים וארכים ועל כן פרשת "ובראשי חדשיכם", סגלה לבנים כנ"ל. ...
חיי מוהר"ן - שלו - מעלת המתקרבים אליו
... לו להמגיד מטירהאוויצע בסכה ענין יציאתו של רבנו זכרונו לברכה מזלאטיפאליע לברסלב, מרמז בפסוק הנ"ל והסירותי לב האבן מבשרכם לב האבן הוא בחינת ויתן שלמה את הכסף כאבנים . כי שם העיר זלאטיפלע על שם רבוי הכסף והממון ונתתי לכם לב בשר ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ח - רָאִיתִי מְנוֹרַת זָהָב
... יבינו] "רכב אלהים רבתים אלפי שנאן" 'אלפי' בחינת אלופי עשו ועל ידי 'רכב אלהים רבתים' בחינת קבלת התורה שמשם מקבלין הרוח חיים הרבנים דקדשה על ידי זה 'אלפי שנאן' כמו שדרשו חכמינו, זכרונם לברכה: 'אל ...
סיפורי מעשיות - מעשה יג - מעשה משבעה קבצנים / מעשה בשבעת הקבצנים / מעשה בשבעה קבצנים
... כלם ובדרך בריחתם עברו דרך איזה יער ואבדו שם זכר ונקבה. אחד איבד זכר ואחד איבד נקבה ועדין היו בנים קטנים בני ארבע וחמש שנים ולא היה להם מה לאכל וצעקו ובכו, כי לא היה להם מה לאכל בתוך כך בא אצלם קבצן אחד עם השקים שלו, שנושא בהם לחם והתחילו אלו הבנים להתקרב אליו ולהיות כרוכים אחריו ונתן להם לחם לאכל, ואכלו ושאל אותם: מהיכן באתם לכאן? השיבו לו: אין אנו יודעים כי היו בנים קטנים כנ"ל והתחיל לילך מהם ובקשו ממנו שיקח אותם עמו ואמר להם: את זה איני רוצה, שתלכו עמי בתוך כך הסתכלו והנה הוא עור והיה אצלם פלא. מאחר שהוא עור, איך יודע לילך? [ובאמת הוא חדוש מה שהיה קשה להם זאת כי עדין היו בנים קטנים רק שהיו בנים חכמים, והיה פלא אצלם כנ"ל] וברכם [זה הקבצן העור] שיהיו כמותו שיהיו זקנים כמותו והשאיר להם עוד לחם לאכל והלך לו והבינו אלו הבנים כי השם יתברך השגיח עליהם והזמין להם קבצן עור בכאן לתן להם אכל אחר כך כלה אצלם הלחם ושוב התחילו לצעק עבור אכל אחר כך נעשה לילה ולנו שם ... אצלם והתחילו לילך לישוב עד שבאו לאיזה דרך והלכו על אותו הדרך עד שבאו לאיזה כפר ונכנסו אלו הבנים באיזה בית והיו מרחמים עליהם ונתנו להם לחם וחזרו ונכנסו באיזה בית ונתנו להם גם כן והיו מחזירים על הפתחים וראו שזה טוב לפניהם ועשו ... וישבו בין הקבצנים כדרך שיושבים שם על "אצטבאות אבן" עם הצלחת לאסיפת מטבעות עד שהיו אלו הבנים מפרסמים אצל כל הקבצנים כי כלם הכירו אותם וידעו מהם שאלו הם הבנים שנאבדו ביער כנ"ל פעם אחד היה יריד גדול באיזה עיר גדולה והלכו לשם הקבצנים ואלו הבנים הלכו גם כן לשם ובא על דעת הקבצנים שישדכו את אלו שני הבנים, שישאו זה את זו ותכף שדברו זאת קצת קבצנים הוטב הדבר מאד בעיני כלם וגמרו השדוך אבל איך עושין להם חתנה?! ונתיעצו באשר שביום פלוני יהיה ... בור גדול שיהיה מחזיק מאה אנשים וכסו אותו עם קנים ועפר וזבל ונכנסו לשם כלם ועשו שם חתנה לאלו הבנים הנ"ל והכניסו אותם לחפה והיו שמחים שם מאד מאד וגם החתן והכלה היו שמחים מאד והתחילו לזכר החסדים שעשה עמהם השם יתברך בהיותם ביער והיו ... רעש אפשר אף על פי כן זה המשגע שהולך ואומר שהוא הגנני וכל אחד מחזיק אותו למשגע וזורקין אחריו אבנים ומגרשין אותו אפשר אף על פי כן אולי הוא הוא הגנני באמת?! והלכו והביאו אותו לפניהם [הינו לפני אלו שישבו ותקנו את המדינה וגם הוא הינו ... המדינה כי יש מדינה שהם בקיאים מאד בחכמת הנגינה [שקורין מוזיקה] וכלם עוסקים שם בחכמה זו ואפילו בנים קטנים ואין שם קטן שלא יכול לנגן על איזה כלי שיר והקטן שבאותו המדינה הוא חכם גדול במדינה אחרת באותו החכמה של נגינה והחכמים והמלך שבאותו ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.0977 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 13:09:05 - wesi2