... או מוצא' כי הפרנסה, הוא בחינת
אשה כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה . 'היורד לפרנסת חברו כאלו בא על אשתו' ופרנסה שהוא בעצבון היא בחינת 'מוצא אני מר ממות את
האשה' [בחינת מרירותא דעלמא שצריך להמתיקה על ידי מלח כנ"ל 'אלמלא מלחא לא הוי יכיל עלמא למסבל מרירותא' ועל כן להפך בפרנסה דקדשה כתיב: "מצא
אשה מצא טוב" 'טוב' בחינת צדיק בחינת ברית מלח שהוא ממתיק מרירותא הינו תאוות ועצבון הפרנסה] ופרנסה שהוא בחינת: "שמח זבולון בצאתך" הוא בחינת 'מצא
אשה מצא טוב' הינו ברית כמו שכתוב: 'אמרו צדיק כי טוב' וכמו שכתוב "ותרא אותו כי טוב הוא" 'שנולד מהול' כמו שכתוב: "וירא ... דלתי בטני כי יש שני דלתות
לאשה . "כי לא סגר דלתי בטני" ונעשה משני דלתין צורת מ"ם סתומה ששם מנח הולד והוא בחינת מ"ם יום של יצירת הולד וכן יש למעלה ... בחינת: "מוצא אני מר ממות את
האשה" וכו' כנ"ל וכמ"ש: 'ומוצא אני מר ממות את
האשה ודא טחול' וכו' אך פרנסה דקדשה הוא בחינת "מצא
אשה מצא טוב" וכו' שהוא בחינת הצדיק כנ"ל כי הצדיק האמת נצול מזה כי אין הממון מזיק לו כי עליו נאמר: 'טוב לפני האלהים ימלט ... אתמר 'ומוצא אני מר ממות את
האשה' ודא טחול שבתאי וכו' [הינו בחינת עצבות ומרה שחורה שהוא בחינת טחול שבתאי פתיא אכמא כידוע] עזר דא שכינתא עלה אתמר מצא
אשה מצא טוב ויפק רצון מה' ובגין דא, הוו אמרי מארי מתניתין מצא או מוצא עין שם היטב והבן ותראה שכל דברי רבנו ז"ל מבארים ...