ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כד - אֶמְצָעוּתָא דְּעָלְמָא הֵיכָא
... אמצעותא דעלמא היכא? זקפא לאצבעתה, אמר להו הכא. אמרו לה, מי יימר אמר, איתו אשלו ומושחו. א. דע, שיש אור שהוא למעלה מנפשין ורוחין ונשמתין והוא אור אין סוף ואף על פי שאין השכל משיג אותו אף על פי כן רדיפה דמחשבה ... זה בחינת ידים 'כבוד ה'', זה בחינת אמונה 'ממקומו', זה בחינת כתר ח. וכשעושה ומתקן את המישב והמסדר, שהוא הכתר כראוי והמחין רודפין להשיג האור אין סוף והכתר מעכב את השכל כדי לישב את השכל ועל ידי הרדיפה והמעכב אזי מכה המחין בהמישב והמסדר ונעשין היכלין לאור אין סוף ואף על פי כן לא ידיע ולא אתידע כמובא בזוהר פרשת נח 'ומגו ... שיש בהשכל של אדם לישב ולסדר את המח והדעת לבל יהרס לצאת חוץ מן הגבול זה הכח הוא בחינת כתר כנ"ל וזה הכח הוא כמו מחצה המפסקת בין המחין ובין האור אין סוף כי זה הכח שהוא המישב והמסדר הוא מעכב את המחין בעת מרוצתם ורדיפתם לבל יהרסו לעלות אל ה' למעלה ממחצתם כי המחין רודפין להשיג האור אין סוף וזה הכח הנ"ל של השכל שהוא המישב והמסדר, שהוא בחינת כתר הוא עומד בפניהם כמו מחצה ומעכב אותם מרדיפתם כנ"ל ועל ידי הרדיפה והמעכב הינו על ידי הרדיפה שהמחין רודפין להשיג אור האין סוף ועל ידי כח המעכב שהוא כח המישב והמסדר בחינת כתר כנ"ל על ידי שני בחינות אלו על ידי זה מבטשין ומכין המחין בבחינת המחצה הנ"ל שהוא המישב והמסדר ועל ידי זה נעשין היכלין לאור אין סוף דהינו שנעשין בחינת כלים והיכלות ברוחניות עליון להשיג על ידם בבחינת מטי ולא מטי אור האין סוף ברוך הוא כי אם לא היה המעכב הנ"ל כלל ולא היה מי שיעכב את המחין מרדיפתם ומרוצתם היו מתבטלין המחין לגמרי כי היה האדם מתבטל במציאות כי אור האין סוף אי אפשר להשיג אך על ידי שני הבחינות שהם הרדיפה והמעכב על ידי זה נעשין בחינת מחצות והיכלין הנ"ל שעל ידם משיגים אור האין סוף רק בבחינת 'מטי ולא מטי' ופרוש 'מטי ולא מטי', ידוע למבינים ... וכו' כמבאר לעיל בלשון רבנו ז"ל [עין שם היטב, ותבין שלא הוספתי שום דבר כלל. כי בכלל דבריו דברי. רק חזרתי ובארתי הדברים קצת, לגדל עצם עמקותם עד אין סוף] ובשביל זה נעשין תשעה היכלין דיקא כי המחין הם שלש ומחמת ... אלו] וזה ששאלו סבי דבי אתונא: אמצעותא דעלמא היכא. זקפא אצבעתא, אמר הכא. אמרו לה מי יימר, אמר להו איתו אשלי ומושחו. ששאלו אותו: איך משיגין אור אין סוף שהוא אמצעא דעלמא שממנו הכל שואבין חיות ושפע זקפא אצבעתא זה ...
מה הקשר שבין השכינה לבין החלל הפנוי?
... לבורא, זה נקרא יחוד קוב"ה ושכינתה, שזו הגאולה. כיו"ב, כאשר האדם נכלל בא"ס, דהיינו האדם זוכה להשיג את האור אין סוף בשלמות, שזה מעל עולם האצילות, אז גם זו בחינת גאולה שלמה וכולי... מה שאומר בעצם, כי השכינה ... השכינה, ביחס למאציל שלה שזה הבורא. ואיך זה פרקטית. אז כאן כמובן שיש הרבה צורות שונות. ואתן מסםר דוגמאות, אך יש אין סוף כאלו: לדוגמא: 1 - להסתכל בשכל של כל דבר, זה לדוגמא יחוד בין העולם שהוא השכינה, לבין הבורא ... אל הבורא, גם אם האדם לא מבין איך בדיוק זה עובד. ורק מי שמגיע אל התכלית הסופית, רק הוא רואה את ההשתלשלות של האין סוף בכל דבר ודבר בעולם וכולי. כך שתזכור שהדברים האלו נעשים ממילא בכל מקרה... ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - וַיּאמֶר בּעַז אֶל רוּת
... שיהיה הביטול בבחינות רצוא ושוב על כן כשחוזר השכל מהביטול אל המח, שהוא כלי השכל אזי אי אפשר להמחין, שהם הכלים לקבל זה השכל של בחינות ביטול כי הוא בחינות אין סוף שהוא בחינות התכלית, שהוא כלו אחד, כלו טוב ומחמת זה מרגיש המח הצער של היסורים כי עקר ההרגשה של ...
גשר צר מאוד - לא לפחד כלל - חלק 2
... עם אמונה וכולי... **** והוא בחינת העזות שצריך כדי להתקרב אל הקדושה כמבואר כאן breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי השגת האין סוף מעבר לכתר, היא בחינת עזות פנים ממש... כי המלך הענו הסתיר את עצמו, אך למלך השני היתה את העזות ... ידי זה מעלין אותו מדרגה לדרגה יותר עליונה נמצא שעושה לו טובה שהוא בחינה אחת עם העניין של המחלוקת שמגביה את האדם. כי המחלוקת של החלל הפנוי, מגביה את האדם להשיג את האין סוף ולעלות מדרגה לדרגה גם בתוך האין סוף. כי על ידי החלל הפנוי דייקא, על ידי זה דייקא שלמות האין סוף... *** והוא גם בחינה אחת עם עניין היכל המלך שמוזכר כאן breslev.eip.co.il/?key=326 - ליקוטי ...
מעשה ממלך עניו - סיפורי מעשיות
... והנה גבור אני יודע שהוא גבור מחמת שסביב מדינתו הולך הים = מדינתו של המלך היינו האין סוף. הים הוא ים החוכמה. ועל הים עומדים חיל על ספינות עם תותחים, ואינם מניחים להתקרב ולפנים מן הים יש מקום שטובעין בו שקורין ביצה ... המדינה = השאלות שבאות מהחלל הפנוי שטובעין שם לפני שמשיגים את מה שיש מעל השכל שהוא האין סוף שאין שם כי אם שביל קטן = זו בחינת הגשר הצר מאוד שהאדם צריך לעבור עליו שאינו יכול לילך שם כי אם אדם אחד = זו בחינת התבודדות ... כמובן). וכשהמלך שמע דבריו הרכין אזניו אצל הוילון לשמע דבריו = זה בחינת זה שמהצד של האין סוף יש התקרבות אל המוחין של האדם דרך הכתר. כי היה תמוה להמלך שימצא איש שיודע מכל השקרים של המדינה = כי אותו האדם גילה את השכל של ... מהמהות של העולם הזה. והתחיל לשבח המלך מאד מאד = התחיל להתנוצץ בדעתו הכיסופין להשגת האין סוף. והמלך, מחמת שהיה ענו מאד, ובמקום גדלתו שם ענותנותו כי כן דרך הענו, שבכל מה שמשבחין ומגדלין אותו יותר נעשה קטן וענו יותר ... אותו החכם = ואז המוחין חוזרים מהביטול ונשאר רשימו ואדם משיג בשכל הנקנה את התמונה של האין סוף, למרות שבאמת אין בו תמונה. והביא התמונת דיוקן שלו אל המלך = ואז השכל של האדם הצליח להכניס לתוכו את האין סוף, ולהשיג את מהות הבורא. ובעצם רבי נחמן מברסלב מתאר כאן את התהליך שעל האדם לעבור כדי להכיר את השי"ת. היינו כי צריך להכיר היטב ...
האם העולם קיים בזכות התורה או התפילה?
... שנמצאים בעמקי הקליפות בעולם הזה ובגלות, והתורה הזאת דעתיקא סתימאה, היא מחייה את כל אחד ואחד מפרטי הבריאה בכל רגע ורגע. כי אין שום דבר בעולם שלא תהיה בו חיות אלוקות ממש. והשי"ת הוא אין סוף . והוא מחייה את כל הדברים שיש בעולם, באמצעות התורה הזאת דעתיקא סתימאה שנמצאת בכל ... והתורה היא בחינת בריאת העולם, כי בזכותה נברא העולם. והתפילה היא גבוהה מהתורה והיא השורש של התורה, אך קיום העולם הוא רק בזכות התורה בלבד כנ"ל. כי התפילה היא כולה בחינת דבקות ואין סוף, שהוא כולו בחינת לפני הבריאה, ששם אין קיום לעולם כלל. וברמה המעשית זה אומר, שמי ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נד - וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים
... בעצם בזה העולם וכל יום יש בו מחשבה דבור ומעשה והקדוש ברוך הוא מצמצם אלקותו מאין סוף עד אין תכלית עד נקדת המרכז של עולם הגשמי שעומד עליו ומזמין לו לכל אדם מחשבה דבור ומעשה לפי היום ולפי האדם ולפי המקום ומלביש לו ...
חיים נצחיים? ובילע המוות לנצח?
... באותו הרגע נגזרה עליו מיתה במקום לחיות לנצח עם עץ החיים. משום שחיים נצחיים הוא בחינת האחדות של האין סוף , שהוא בחינת אין סוף שאין בו טוב ורע. שזאת בחינת עץ החיים, שהיא החיים הנצחיים. אך המוות הוא בחינת עולם התמורות והשינויים, ...
תורה שבכתב / שבעל פה / סודות התורה ועוד - חלק 2
... כי באמת כל הנ"ל כולל הפירוש, הוא הכל משל ונמשל על עניין אחר לגמרי. וכל הנ"ל הוא רק הקדמות וצמצומים שונים להשגת האין סוף וכולי. ועוד דברים יתבארו במקומות אחרים. * לגבי כל העניינים ...
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות כו
... כאלה והשם יתברך היה בעזרם ונצולו מהכל מדבר וחרב ורעב וצמאון ושבי דכלהו הוו בהו ובחסד השם נמלטו מכלם ובאו לביתם בשלום 'שלום בגופו שלום בממונו שלום בתורתו' כי זכה להשגה נפלאה בארץ ישראל גבהה ועצומה מאד עד אין סוף ואין תכלית ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 09:05:03 - wesi2