ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖶 האם אתה מפורסם של שקר?

כידוע דיבר רבי נחמן מברסלב רבות על עניין המפורסמים של שקר.

ועניין זה התבאר בהרחבה כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=77 - איך לזהות מפורסמים של שקר?

וגם כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=65 - מיהו מנהיג אמיתי? ומיהו מפורסם של שקר?

ובהמשך לכך, יש להוסיף ולבאר כי עניין המפורסם של שקר, חל כמובן גם על האדם עצמו ביחס לעצמו!

כי כל העניין של מפורסמים / רבנים / מנהיגים של שקר, הוא רק מקרה פרטי של עניין אחר, והוא כי היצר הרע לדוגמא גם הוא מפורסם של שקר.

והשכל האנושי של האדם, גם הוא מפורסם של שקר, מחמת שהוא נפגם בחטא עץ הדעת של אדם הראשון, והוא מעורב טוב ורע וכולי.

ומצד האמת, כל הנהגה וכל שכל שיש לאדם שהאדם הולך אחריו, הרי שהוא בבחינת מנהיג / רב / מפורסם.

והעניין של רבי נחמן מברסלב לגבי מפורסמים של שקר צריך להתרחק מהם, זה כמובן הולך על האדם עצמו, שעליו להזהר מהשכל הפגום של עצמו, כי השכל מטעה את האדם וכולי...

וכל שכל שמנהיג את האדם הוא בבחינת מפורסם ומנהיג וכולי.

וכפי שרבי נחמן מברסלב אמר כאן breslev.eip.co.il/?key=178 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ

על האדם להכיר את שורש הנשמה של כל המפורסמים, היינו כי על האדם לחפש תמיד את שורש השכל של עצמו.

פירוש, על האדם לקחת את ההנהגות שלו ולבדוק אותן אחת לאחת ולגלות את שורשן.

והעניין של לבדוק את שורש הנשמות של המפורסמים כדי לדעת מי מהם הוא שקר ומי מהם הוא אמת, הוא בחינה אחת עם העניין של להסתכל בשכל שיש בכל דבר.

כי השכל מנהיג את האדם. וכאשר האדם הולך אחרי הרע שיש בשכלו, הרי שהוא מקושר למפורסם של שקר.

וגם אם נדמה לאדם לדוגמא שהוא מקורב לרבי נחמן מברסלב, הרי שבאמת מצד האמת הוא בכלל בבחינת חולק על הצדיק.

כי כל זמן ששכלו של האדם שונה בצורה כלשהי מהשכל של רבי נחמן מברסלב עצמו, דהיינו אפילו אם האדם מאמין בשלמות לכל דברי רבי נחמן מברסלב, אך הוא לא זכה עדיין להבין אותם בשורשם ולדעת שהם אמת אלא הוא רק מאמין בהם, הרי שהוא בעצם מקורב לשכל של עצמו שהוא מפורסם של שקר, והרי שהוא בכלל חולק על הצדיק ועליו לעשות על כך תשובה וכולי, עד שהוא יזכה לשכל של רבי נחמן מברסלב עצמו.

ראה כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=56 - איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?

ובאמת מצד האמת, כל אדם ואדם שלא זכה לתקן את חטא אדם הראשון, ולא זכה להגיע לשכל של רבי נחמן מברסלב עצמו, ולא זכה להכלל באין סוף ולהגיע לשכל של השי"ת עצמו, דהיינו להבין את הסיבה ואת השורש של השכל של השי"ת עצמו שיש בכל דבר ודבר בעולם, הרי שהאדם הזה הוא מקורב למפורסם של שקר, שהוא מלכות בלא כתר שהיא רק על ידי עזות.

כי כל הגאווה של האדם היא על ידי עזות.

וכל זמן שהאדם לא זכה לשלמות הענווה של משה רבנו עצמו ממש, וכל זמן שהאדם הוא לא בבחינת אין ממש לגמרי בכל צד ועניין, הרי שהוא עצמו בבחינת מלכות בלא כתר והוא עצמו מולך על ידי עזות.

כי כל זמן שאין לאדם ענווה בשלמות, הרי שהמלוכה שלו עצמו היא בבחינת מלכות על ידי עזות וללא כתר.

וע"פ הסוד, כל זמן שהאדם לא קישר את המלכות אל הכתר, דהיינו כל זמן שהאדם לא זכה להשיג את מה שיש מעבר לכתר דהיינו את השי"ת עצמו, הרי שהמלכות שלו היא מלכות הרשעה על ידי עזות ועליו לעשות תשובה וכולי.

לסיכום:

עניין המפורסמים של שקר רלוונטי לכל אדם בכל דבר ועניין כלפי עצמו!

כי השכל שמנהיג את האדם הוא בבחינת רבי / מפורסם / מנהיג כי הוא הרי מוביל את האדם.

והיצר הרע של האדם הוא לדוגמא מפורסם של שקר שאליו מקושר האדם, כל זמן שהאדם לא תיקן עדיין את היצר הרע שלו בשלמות.

והדרך להתרחק מהמפורסמים של שקר, דהיינו להתרחק מהשקרים של השכל שיש לאדם עצמו, היא רק על ידי זה שהאדם מסתכל תמיד בשכל של כל דבר, וכך הוא עולה מדרגה לדרגה, עד שהוא זוכה לשכל הנקנה, ורק אז הוא באמת זוכה להתרחק בשלמות ממפורסם של שקר, וזוכה לענווה בשלמות, ואז הוא עצמו הופך להיות מנהיג אמיתי וכולי...

*

איך מסתכלים בשכל של כל דבר?

איזה סוג של שאלות שואלים ומהיכן שואבים את מקור התשובות האמיתי?

*

התשובה בפשיטות ובתמימות היא כפשוטה ממש.

להסתכל בשכל שבכל דבר, היינו כאשר האדם משתמש בשכל שלו כפשוטו כפי מה שהוא מבין את משמעות העניין הזה.

נקוט כלל זה בידך, לכל דיבור ודיבור של רבי נחמן מברסלב יש אין סוף פירושים שונים. והפירוש האמיתי הוא בכלל מעל השכל האנושי.

כך שבשורה התחתונה על האדם ללכת לפי הפירוש של נקודת האמת שלו באותו הרגע, דהיינו לפי מה שהוא מבין את הנאמר.

ואין טריק אחר ואין דרכי קיצור.

הדבר דומה למה שכבר התבאר כי גם השי"ת מקיים את כל המצוות.

אז נניח שהחל מעכשיו ירצה האדם להניח תפילין כמו שהשי"ת מניח תפילין, האם הוא בכלל מסוגל להבין את משמעות הנחת התפילין באמת, שהיא הרי ורק היא הפירוש האמיתי של הנחמת התפילין. אך האם יכול האדם באמת להבין את המשמעות הזאת?!

בשורה התחתונה על האדם ללכת לפי נקודת האמת שלו באותו הרגע, וכך לעלות מדרגה לדרגה וכולי...

*

יש להבין כי כל אדם שלא תיקן את עצמו בשלמות, הרי שהוא לא צריך רק לחשוש שמא הוא מפורסם של שקר, אלא הוא בוודאי יש בו בחינת מפורסם של שקר.

כי הגאווה של האדם שמובילה אותו בעולם, היא לדוגמא מפורסם של שקר...

כך שבכל אדם יש בחינת מפורסם של שקר... אא"כ הוא תיקן את עצמו וכולי.

שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות לב
...שלו לארץ ישראל - אות לב גם תכף כשבא לשם לטבריה שלח אליו הרב החסיד המפרסם הגביר מורנו הרב משה זכרונו לברכה, בן הרב הקדוש המפרסם מורנו הרב מנחם מנדיל זכר צדיק לברכה וויטפסקר שרוצה להתחתן עמו והשיב רבנו זכרונו לברכה: האיך יכולים למאן בשדוך ? מן הסתם מהשם יצא הדבר שתהיה בתי בארץ הקדושה ולא דבר יותר ומיד הלך השדכן והשיב להרב רבי משה הנ"ל שרבנו זכרונו לברכה מרצה ותכף עשה סעדה גדולה והיו על הסעדה כל גדולי ארץ ישראל הן ממדינת ליטא והן ממדינת פולין, כלם כאחד...
שיחות הר"ן - אות לג
שיחות הר"ן - אות לג שוב פעם אחת היה מדבר מאמונה ענה ואמר אצל העולם אמונה הוא דבר קטן ואצלי אמונה הוא דבר גדול מאד ועקר האמונה היא בלי שום חכמות וחקירות כלל רק בפשיטות גמור כמו שהנשים וההמון עם הכשרים מאמינים...
ספר המידות - בנים
...שלא ילך בגלוי הראש. ג. אין צריך לאדם לדאג על פרנסת בניו, כי כשהם גדלים גדלה פרנסתם עמהם. ד. מי שמבטל את חברו מפריה ורביה, הולך לשאול בלא ולד. ה. כל הכופה אשתו לדבר מצוה, הוי לה בנים שאינם מהגנים. ו. אשה שדמיה מרבים צער גדול בנים שלה יותר בעצבון. ז. בת כהן לישראל, בת תלמיד חכם לעם הארץ זרע אין לה. ח. התענית של חמישי בשבת מסגל לגדול בנים. ט. צניעות שבאשה מזכה לה לבנים הגונים. י. על ידי שמחת יום טוב ועל ידי הנחת תפילין כראוי, תלד אשתו בנים זכרים. יא...
חיי מוהר"ן - שיח - מעלת המתקרבים אליו
...ולהתקרב אלי הוא דבר קשה מאד ואפילו בני עצמם. וכי יש יותר מקרב מבנים אפילו הם כל אימת שרוצים לכנס אצלי יש על זה כמה בלבולים ומחשבות הטורדות וכיוצא. והעקר בשעת ההתחלה. וכל זמן שנקרא התחלה אז הוא קשה מאד להתקרב וגם אחר כך נעשה מה שנעשה אך בהתחלה כל זמן שנקרא התחלה הוא דבר נמנע וקשה וכבד מאד לכנס ולהתקרב אות שיט אמר לאחד, אני אעשה מכם כתות כתות אות שכ אמר כל מי שיצית אותי ויקים כל מה שאני מצוה בודאי יהיה צדיק גדול יהיה מה שיהיה. והעקר להשליך שכל עצמו...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צא - וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בּא הַשָּׁמֶשׁ
...ידיו אמונה עד בא השמש [לשון החברים] ויהי ידיו אמונה עד בא השמש כי יש כמה מיני אמונה, יש אמונה שהוא רק בלב והעקר שצריך להיות לאדם אמונה כל כך עד שיתפשט בכל האיברים כמו שמובא בכתבי האר"י שצריך להגביה ידיו בשעת נטילה נגד הראש, כדי לקבל הקדשה נמצא שצריך לזה אמונה בהידים להאמין שמחמת שמגביה ידיו כנגד הראש, מקבל הקדשה כי בלא אמונה אינו כלום, כמו שכתוב: "כל מצותיך אמונה" וכשיש לו אמונה כזו, בא מן האמונה אל השכל וכל מה שמחזיק את עצמו באמונה, בא אל שכל יותר...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רלא - וּצְבָא הַשָּׁמַיִם לְך מִשְׁתַּחֲוִים
...השמים לך משתחוים בשעה שאומרים: "וצבא השמים לך משתחוים" ראוי להתפלל על כל דבר כי כל הרפואות על ידי כחות הגלגלים שהם צבא השמים וכל אחד נותן כח באיזה סם ועשב השיך לו ומהם מקבלים הסמים ועשבים כח לרפאות וכשצריכים רפואה מתחברים כמה כחות מהגלגלים שזה נותן כח בעשב זה וזה בעשב אחר וכיוצא ומתחברים כלם ועושין מהם הרכבה לרפואה על כן טוב לבקש מהשם יתברך בעת שאומרים: "וצבא השמים" וכו' שאז באים כלם להשתחוות ולתן שבח והודיה אליו יתברך שיצוה השם יתברך להם שימשיכו...
שיחות הר"ן - אות רח - גדולות נוראות השגתו
שיחות הר"ן - אות רח - גדולות נוראות השגתו אמר: יש כמה דברים שאני אומר לאיזה אדם ועדין אין עושים פעלתם רק שמתגלגלים הדברים מאדם זה לאדם אחר ומחברו לחברו וכו' עד שיתגלגלו הדברים ויבואו לאיזה אדם ויכנסו הדברים ללבו בעמק גדול ושם יעשו פעלתם בשלמות ויעוררו אותו וכו'...
יראת הרוממות - מהי? חלק 1
...breslev.eip.co.il/?key=44 כי צריך להעלות את מידת היראה לשורשה, דהיינו להגיע ליראת הרוממות. אשמח להבין מהי היראה הזאת, ואיך להגיע אליה? תודה תשובה: העניין הוא כדלקמן: יש שני סוגים של יראה, יש יראה שהיא רעה ויש יראה שהיא טובה. יראה רעה היינו יראה שהיא אינה יכולה להתקיים בלי שיהיה קיים רע כלשהו. יראה טובה היינו יראה שיכולה להתקיים גם בלי רע. פירוש: יראה רעה, היינו כל יראה שנובעת מכך שהאדם חושב שיש רע כלשהו בעולם, ומשום כך הוא מתיירא בצורה כלשהי מהרע...
חיי מוהר"ן - קיד - מקום לידתו וישיבתו ונסיעותיו וטלטוליו
...לידתו וישיבתו ונסיעותיו וטלטוליו אות קיד ויהי היום בשנת תק"ס ראה רבנו זכרונו לברכה במקום שראה והשיג במקום שהשיג שהוא צריך לקבע דירתו בקהלת זלטיפליע. ובאותו השנה בסופו בראש חדש אלול עשה נשואין לבתו אדיל הנ"ל, והחתנה היתה בחמלניק, והיה שם על החתנה עם כל בני ביתו כנהוג. ועל החתנה היתה אמו הצדקת מרת פיגא זכרונה לברכה. וראתה בעת החפה את הבעל שם טוב זכרונו לברכה כי היא היתה צדקת בעלת רוח הקדש וכל הצדיקים היו מחזיקים אותה לבעלת רוח הקדש ולבעלת השגה גדולה...
איפה נמצא השער של גן עדן?
...eip.co.il/?key=553 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רפו - יש גן עדן, והם שני בחינות: גן ועדן מובא שהשערים של גן עדן טמונים בארץ. מה פשר העניין? מה ז"א השערים טמונים בארץ? היה הגיוני יותר לומר שהשער נמצא בשמים ולא בארץ. רמז: התשובה נמצאת כאן: breslev.eip.co.il/?key=377 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קה - עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה * כאן breslev.eip.co.il/?key=377 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קה - עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה הנה העולם צריכין רחמים גדולים, הן...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.6250 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 15:40:29 - wesi2