ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖶 הצדיק האמת הגדול במעלה - מה מיוחד בו?

אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ו - אות נא

הָעוֹלָם אוֹמְרִים שֶׁאֵין צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ גְּדוֹלוֹת

וַאֲנִי אוֹמֵר שֶׁצָּרִיךְ דַּוְקָא לְבַקֵּשׁ גְּדוֹלוֹת

לְבַקֵּשׁ וּלְחַפֵּשׂ אַחַר הַצַּדִּיק הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר דַּוְקָא

וּכְבָר מְבאָר מִזֶּה בַּסְּפָרִים

שֶׁצָּרִיךְ לְחַפֵּשׂ דַּיְקָא אַחַר הַצַּדִּיק וְהָרַבִּי הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר

וכיו"ב מובא כאן breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מֵישְׁרָא דְּסַכִּינָא

וְכָל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר

וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

הוּא צָרִיךְ רַבִּי גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

...

כִּי כָּל מַה שֶׁהוּא קָטָן וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

שֶׁיִּהְיֶה אֻמָּן כָּזֶה

שֶׁיּוּכַל לְהַלְבִּישׁ שֵׂכֶל עֶלְיוֹן כָּזֶה

דְּהַיְנוּ הַשָּׂגָתוֹ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ

לְקָטָן וּמְרֻחָק כְּמוֹתוֹ

כִּי כָּל מַה שֶּׁהַחוֹלֶה נֶחֱלֶה בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ רוֹפֵא גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

עַל כֵּן אֵין לְהָאָדָם לוֹמַר

דַּי לִי אִם אֶהְיֶה מְקרָב אֵצֶל אִישׁ נִכְבָּד וִירֵא ה'

אַף, שֶׁאֵינוֹ מֻפְלָג בְּמַעֲלָה

כִּי הַלְוַאי שֶׁאֶהְיֶה מִקּדֶם כָּמהוּ

אַל יאמַר כֵּן

כִּי אַדְּרַבָּא

כְּפִי מַה שֶּׁיֵּדַע אֱנָשׁ בְּנַפְשֵׁהּ גּדֶל פְּחִיתוּתוֹ

וְגדֶל רִחוּקוֹ שֶׁנִּרְחַק מְאד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

כָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּנַפְשׁוֹ

וּכְמוֹ כֵן כָּל מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא מְרֻחָק בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ לְנַפְשׁוֹ רוֹפֵא גָּדוֹל מְאד מְאד

הַגָּדוֹל בְּמַעֲלָה בְּיוֹתֵר

דְּהַיְנוּ שֶׁיַּחֲזִיר וִיבַקֵּשׁ תָּמִיד

לִזְכּוֹת לְהִתְקָרֵב לְהָרַבִּי הַגָּדוֹל מְאד מְאד כַּנַּ"ל

כִּי כָּל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר כַּנַּ"ל

וראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=160 - שצריך דוקא לבקש גדולות

על האדם לדעת כי עליו לנסות תמיד להגיע אל המאמן האישי הטוב ביותר שאותו הוא יכול למצוא.

אסור לאדם להתפשר על מאמן אישי בינוני, גם לא לתקופה זמנית.

על האדם לחפש תמיד את הטוב ביותר עד כמה שידו משגת.

מאמן אישי הוא כמו רופא.

הרופא מרפא את הגוף, האימון האישי אמור לעזור לאדם לרפואת הנפש.

כאשר האדם חולה במחלה קשה וסופנית, הוא מחפש את הרופא הגדול ביותר.

ככל שהחולה מודע יותר למצבו הקשה יותר, כך הוא צריך ללכת אל הרופא הגדול ביותר.

כך גם בנושא של אימון אישי.

ככל שהאדם מבין טוב יותר עד כמה הוא מסובך עם עצמו, כך הוא צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר.

המאמן האישי הטוב ביותר, אמור להיות מסוגל להבין את כל צורות המחשבה הקיימות (ראה כאן).

המאמן האישי הטוב ביותר אמור לדעת מיד את השורש האמיתי שבגללה הבעיה של האדם קיימת.

המאמן האישי הטוב ביותר אמור להיות מסוגל להסביר לאדם במגוון דרכים שונות את השורש של הרעיון שעומד מאחורי צורת החשיבה הנכונה.

המאמן האישי הטוב ביותר מסוגל להסביר את הרעיון המסובך ביותר בצורה הפשוטה ביותר.

לסיכום:

ככל שהאדם מבין טוב יותר עד כמה הוא רחוק מהשלמות, כך עליו למצוא את המאמן האישי / הרופא / היועץ הטוב ביותר וללמוד ממנו.

חשוב גם לזכור:

כי כל התשובות לכל השאלות בעולם, כבר נמצאות בתוך האדם עצמו.

כך שאם אינך מוצא מאמן אישי טוב, חפש את האמת שבתוכך, והכל יסתדר מעצמו.

בעניין זה שרק הצדיק האמת יודע להתאים את עצמו לכל אחד ואחד.

כי יש עצות שאינן מתאימות לכל אחד. אך כל העצות של הצדיק האמת, כולן מתאימות עבור כל אחד.

וכל התורות של רבי נחמן מברסלב, מתאימות הן לאדם הגדול במעלה והן לקטנים וכולי.

והעצות של הצדיק האמת הן פשוטות ליישום, כגון העצה של ההתבודדות ושל הרצונות וכולי, כי אלו עצות השוות לכל נפש וכולי.

וכל העניין של תמימות ופשיטות ולהיות בשמחה שהוא מתאים לכל אחד וכולי.

וגם בשבח הפשטות שהיא מעלה עליונה מהן הכל...

אימון אישי פשוט, הוא אימון אישי שמספק לאדם פתרונות שהיישום שלהם הוא פשוט.

אימון אישי פשוט, הוא אימון אישי שמבוסס על תפיסת חיים פשוטה.

באימון אישי, כמה שיותר פשוט יותר טוב (ראה כאן).

ככל המסר של האימון האישי פשוט יותר, כך קל יותר להבין אותו.

ככל שהמסר של האימון האישי פשוט יותר, כך קל יותר ליישם אותו בפועל.

ככל שהרעיון של האימון האישי יותר מסובך להבנה / ליישום, הרי שהוא פחות פשוט ופחות טוב.

הכי פשוט, הכי טוב.

המציאות היא הכי מורכבת וגם הכי פשוטה.

ככל שהפתרון פשוט יותר, כך הוא אמיתי יותר.

ככל שהאימון האישי מציע שיטה שדורשת יותר מאמץ, כך הוא פחות טוב.

פשטות, זה הסוד של אימון אישי טוב.

להגיע למצב שבו הכל פשוט.

עיקר המאמץ של האדם צריך להיות בלהיות פשוט.

כמה שיותר פשוט, יותר טוב.

יותר פשוט = פחות מאבקים = יותר שקט נפשי = רוגע = שמחת חיים = אושר.

אימון אישי פשוט, זה הוא שמאפשר לאדם להיות פשוט כמו מה שהוא באמת.

אימון אישי פשוט = אימון אישי טוב.

בעניין הסיבה שבגללה צריך דייקא את הצדיק הגדול ביותר, כי רק הוא יודע להלביש את השכל העליון בשכל קטן.

ויש אור שמאיר באלף עולמות והצדיק האמת רק הוא יודע לחלק את האור הזה לחלקים עבור השומעים וכולי.

וגם בעניין עלו זה בנגב, דהיינו שהצדיק מלביש את השכל שלו בסיפורי מעשיות ובשיחות בטלות עבור המון העם.

ובעניין זה שהצדיק האמת משיג את הדברים בשורשם ומלביש אותם כרצונו.

אימון אישי אמור לגרום לאדם המתאמן להיות מסוגל להבין את עצמו טוב יותר.

אימון אישי אמור להיות מסוגל לגרום לפריצת דרך מחשבתית אצל המתאמן.

אימון אישי בד"כ כרוך בשינוי מחשבתי של זה שמתאמן.

אימון מחשבתי אמור לגלות למתאמן שיטת וצורת מחשבה חדשה שבאפשרותו להשתמש בה.

לשם כך, צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר והחכם ביותר שבאפשרותו של האדם למצוא.

על האדם לדעת, כי כדי לשנות את צורת המחשבה של מישהו, לשם כך נדרשת חוכמה רבה.

ככל שהמאמן האישי חכם יותר, כך הוא מסוגל לגרום למאומן להבין את צורת המחשבה הנכונה טוב יותר.

לכל צורת מחשבה יש שורש.

לכל תפיסת חיים יש שורש.

לכל דפוס התנהגות יש שורש מחשבתי.

מאמן אישי חכם, הוא זה שמבין טוב יותר את השורש של צורת המחשבה הנכונה.

ככל שהמאמן האישי מבין טוב יותר את השורש של צורת המחשבה הנכונה, כך הוא מסוגל להלביש אותו ביותר צורות שונות ולגרום למתאמן להבין את צורת המחשבה הנכונה.

בעניין זה שעל ידי התקרבות לצדיק האמת האדם זוכה לשמחה.

וגם בעניין שהדיבורים של הרשע מולידים עצבות וניאוף אצל השומע.

וגם בעניין להתקרב לצדיק האמת הגדול במעלה שהוא כבר תיקן את עצמו בשלמות שאין שלמות אחריה באמת.

יעוץ אישי. אימון אישי. עצות. ממי כדאי לקבל עצה?

מהי עצה? עצה = צמצום השכל של האדם אל תוך רעיון כלשהו.

היועץ מצמצם את שכלו / ידיעותיו אל תוך רעיון כלשהו ומעביר אותו הלאה לזה שמקבל את העצה.

העצה היא השתקפות השכל של זה שנתן אותה.

וכאן מגיע הנושא החשוב ביותר שצריך לשים אליו לב.

אם זה שנותן לך את העצה, הוא אדם שמח, הרי שהעצה שלו היא חלק מהשכל של אדם שמח.

מה שאומר שהעצה הזאת תביא אותך לשמחה.

לעומת זאת, אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן / רגזן / עצוב וכיו"ב, זה אומר שקבלת העצה תוביל בהכרח את האדם לכעס / עצבות וכולי.

העצה היא חלק מהשכל של זה שאמר אותה.

השכל של האדם הוא האחראי למצב הרוח שלו.

חוכמה אמיתית = אושר / שמחה. חוסר חוכמה = סבל / עצבות.

העצה היא חלק מצורת המחשבה הכללית של היועץ על המציאות.

העצה משקפת את צורת המחשבה של היועץ.

אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן, הרי שזה אומר שהוא עצמו חסר שכל.

ומאחר שהוא עצמו חסר שכל, ממילא זה אומר שאת העצה שלו יש לבחון היטב היטב.

לעומת זאת, אם היועץ הוא אדם מאושר, הרי שזה אומר שהעצה מגיעה מאדם חכם, וממילא יישום נכון שלה אמור לעזור לאדם.

אל תקבל עצות של מי שלא היית רוצה להרגיש כמוהו.

הרגש הוא העיקר. הרגש הוא השורה התחתונה ומבחן התוצאה של האם השכל עובד.

שכל טוב = רגש טוב. חוסר שימוש בשכל = רגש רע.

חפש לקבל עצה ממישהו שהיית רוצה להרגיש כמו מה שנראה לך שהוא מרגיש.

בעניין זה שהעצות של הצדיק האמת מתאימות לכל תחום בחיי האדם.

ובעניין מ"ש רבי נחמן מברסלב כי כל עצה שלו טובה לאדם על כל מה שעבר עובר ויעבור בכל העולמות.

ובעניין זה שהעצות של רבי נחמן מברסלב הם כלליות גדול, והן כוללות את הכל וכיו"ב.

אימון אישי כולל, הוא אימון אישי שמלמד את האדם גישת חיים כוללת שאמורה לגרום לכל החיים שלו להיות טובים יותר.

אימון אישי כולל, הוא אימון אישי שהרעיונות שהאדם לומד בו, נכונים לכל תחום מתחומי החיים.

אימון אישי כולל, הוא אימון שנוגע בשורש של הבעיות של האדם בכל תחומי החיים.

אימון אישי כולל, מאפשר לאדם להשתמש ברעיונות של האימון האישי בכל סיטואציה של החיים, ללא הגבלה לנושא כלשהו.

אימון אישי כולל, הוא אימון אישי שהרעיונות שלו נכונים לכל אדם בעולם ולא רק למתאמן הספציפי.

שהצדיק האמת נותן לכל אחד תיקון לפי שורש נשמתו. והצדיק האמת יודע את שורש הנשמה של האדם ורק הוא יודע להלך נגד רוחו של כל אחד ואחד ולתת לכל אחד תיקון לפי עניינו.

וגם מעניין זה שהצדיק יכול לקרב כל אחד, גם משוגעים כמו ההינדיק וכיו"ב.

ובעניין זה שהצדיק האמת מוצא באדם נקודות טובות ועל ידי זה מעלה אותו מכף חובה לכף זכות.

ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה קב - מֵעִנְיַן בּעַז וְרוּת
...פעם אחד באתי אליו, זכרונו לברכה וספר לי, שזה בסמוך היה אצלו רב אחד, ודבר עמו ואמר לפניו תורה [הינו שרבנו, זכרונו לברכה, אמר לפני הרב הנ"ל תורה] ולא זכיתי, שיחזר ויאמר אותה התורה לפני רק אלו הדבורים שמעתי מפיו הקדוש שספר לי שאמר אז מענין בעז ורות שבעז ורות הם סוד סמיכת גאלה לתפילה כי בעז הוא בחינת גואל, כמו שכתוב: "כי גואל אנכי" וכו' ורות היא בחינת תפילה כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה: 'למה נקרא שמה רות, שיצא ממנה דוד, שרוה להקדוש ברוך הוא בשירות...
חיי מוהר"ן - פג - סיפורים חדשים
...פג מה שספר תחלת קיץ תקס"ד ענה ואמר אספר לכם מה שראיתי ותספרו לבניכם. אחד היה שוכב על הארץ וסביבו היו יושבים עגול וסביב העגול עוד עגול וסביב העגול עוד עגול וכן עוד כמה עגולים וסביבם היו יושבים עוד כמה אנשים בלי סדר. ואותו שהיה יושב באמצע [כלומר שהיה יושב מטה על צדו] היה עושה בשפתיו וכלם סביבו היו עושים בשפתותיהם אחריו. ואחר כך ראיתי והנה איננו [ותו האמצעי] וכלם היושבים סביבו הפסיקו לעשות בשפתותיהם ושאלתי מה זה. השיבו לי שנתקרר ונגוע ופסק מלדבר והפסיקו...
שיחות הר"ן - אות קכב
...לישועת ה' כבר היה איש נוסע ומטלטל כמו כל הנוסעים ומטלטלים עצמם בשביל הפרנסה כנהוג עכשו והכונה כי אמר זאת לענין הנהגת הבית בפרנסה ומלבושים ושאר צרכי הבית שעל פי רב חסר לאדם הרבה כגון, לזה חסר מלבוש פשוט ויש שחסר להם מלבושים חשובים או דירה וכו' שצריכין להמתין לישועת ה' ולבלי לדחק את השעה למלאות החסרון תכף ומיד רק צריכין להמתין עד ירחם ה' ואמר על עצמו ענין הנ"ל שאם לא היה ממתין, כגון כשהיה חסר לו איזה דבר, אם היה דוחק את השעה שיהיה דוקא תכף היה צריך...
שיחות הר"ן - אות צא
...כמו כשהכלה היא יפה אזי האהבה בשלמות אבל כשיש להכלה איזה חסרון ומום אזי בודאי אין האהבה בשלמות כמו כן התורה נקראת כלה כמו שכתוב: "תורה צוה לנו משה מורשה" ודרשו רבותינו, זכרונם לברכה: "אל תקרי מורשה אלא מאורסה" וכל אחד מישראל יש לו אות בתורה כי ששים רבוא אותיות התורה כנגד ששים רבוא נשמות ישראל וכשיש חסרון באחד מישראל נמצא שיש חסרון בתורה ששם שרש נשמות ישראל כנ"ל ועל כן בודאי אי אפשר לאהב את התורה בשלמות אבל כשיזהר מלדבר על שום ישראל ולבלי למצא שום...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה קד - הָיָה אוֹהֵב מְאד אֶת הָעֲבוֹדוֹת הַפְּשׁוּטוֹת
...הפשוטות של סתם בני אדם האנשים הפשוטים הכשרים והיה אוהב מאד מי שיכול לומר הרבה תחנות ובקשות בתוך הסדורים הגדולים כדרך ההמון עם הכשרים והיה מזהיר ומוכיח אותנו כמה פעמים, לזמר זמירות בשבת והיה מקפיד וכועס מאד על מי שהוא חכם בעיניו ואינו מתאמץ לזמר זמירות בשבת ובמוצאי שבת או שאר עבודות פשוטות כי עקר היהדות הוא בפשיטות ובתמימות גמור בלי שום חכמות כמבאר אצלנו כבר כמה פעמים וגם הוא בעצמו, זכרונו לברכה קדם שהגיע לו החולאת הכבד שנסתלק על ידו, קדם לזה כל ימיו...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעג - יֵשׁ בְּנֵי עֲלִיָּה גְּדוֹלִים מְאד שֶׁמּוֹלִידִים נְשָׁמוֹת
...דע שיש בנים שמולידים בזה העולם אבל יש בני עליה גדולים מאד שמולידים נשמות שהם למעלה מהנשמות המתלבשים בבנים הנולדים בעולם כי כל הנשמות שהם בעולם הם ששים רבוא ואף שיש יותר, הם רק מהתחלקות הניצוצות אבל בכלל הם רק ששים רבוא אבל אלו הנשמות הנ"ל הם למעלה מששים רבוא נשמות שמתלבשים בזה העולם כי הם אינם ראויין כלל להתלבש בזה העולם ואפילו כשבאין בזה העולם, הם אינם נחשבים מזה העולם כלל וזה בחינות בני משה, שכתוב בהם "ובני רחביה רבו למעלה" ודרשו חכמינו, זכרונם...
חיי מוהר"ן - תקצח - עבודת השם
...- עבודת השם אות תקצח פעם אחת עמדנו לפניו והגיע זמן סעדת הלילה והיה רוצה לאכל עמנו יחד ואני לא התפללתי ערבית עדין והתחלתי להשמט ממנו ומן העולם שעמדו לפניו כדי לילך ולהתפלל ערבית. והוא זכרונו לברכה ראה זאת ושאל מה זאת והשיבו לו כי לא התפלל ערבית עדין. ענה ואמר איך אנו יכולין להמתין עליו עד שיתפלל כי מי יודע מה יהיה נעשה ממנו על ידי התפילה כי תפילה צריכין להתפלל במסירת נפש. ואם כן מי יודע מה יהיה נעשה ממנו. והבן הדברים כי כך צריכין באמת להתפלל במסירת...
חיי מוהר"ן - רמט - גדולת נוראות השגתו
...רמט אמר בקרימינטשאק עוד יאמרו בימים הבאים [איי, היה כזה ר' נחמן] כי יתגעגעו מאד אחרי. גם אמר שבימים הבאים יהיה חדוש גדול על שחלקו עליו ויאמרו בדרך תמיה על זה היו חולקים בתמיהה. גם אמר שכשיחלוקו על אחד יאמרו הלא גם עליו היו חולקים כלומר על כן אין ראיה מן מחלקת אות רנ אמר אותי צריכים כל העולם לא מבעיא אתם כי אתם יודעים בעצמכם איך אתם צריכים אותי אלא אפילו כל הצדיקים צריכים אותי כי גם הם צריכים להחזיר אותם למוטב. וגם אפילו אמות העולם צריכין אותי. אך...
ספר המידות - עונש
ספר המידות - עונש א. לפעמים כשאדם עושה מצוה, והקדוש ברוך הוא מעניש אותו, זה מחמת שלא עשה מצוה כזה, כשבאה לידו. ב. לפעמים דנין את האדם על פיו. ג. לפעמים האדם נהרג, מחמת שהיה יכול להמליץ בעד אחד, ששונאין אותו בחנם. ד. לפעמים האדם נענש, על שפשע במלאכתו, או שנגזר גזרה על אנשי מקומו או על עמו. ה. הקדוש ברוך הוא ממהר להפרע מכפויי טובה על ידי כפויי טובה. ו. מי שכלב נשך אותו, בידוע שקבל לשון הרע, או שספר לשון הרע....
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כז - רְצִיצָא דְּמָיֵת בְּבֵיעוּתֵהּ 2
...מוהר"ן ח"א - תורה כז - רציצא דמית בביעותה 2 [לשון רבנו זכרונו לברכה] רציצא דמית בביעותה, היכא נפק רוחא ? אמר להו, בהינו דעאל א. כי למשך את כל העולם לעבודתו לעבדו שכם אחד וכלם ישליכו אלילי כספם וזהבם ויתפללו אל השם יתברך לבד זה הדבר נעשה בכל דור ודור לפי השלום שבדור כי על ידי השלום שיש בין בני האדם והם חוקרים ומסבירים זה לזה האמת על ידי זה משליך כל איש את שקר אלילי כספו ומקרב את עצמו להאמת ב. ואי אפשר לבוא לבחינת שלום אלא על ידי הארת פנים הדרת פנים...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1089 שניות - עכשיו 26_09_2020 השעה 01:45:25 - wesi2